تصاویری که همه روی فتوشاپی بودن آن‌ها قسم می‌خورند! :: دنیا آی تی
Donya IT

دنیا آی تی - donyait

دنیایی متفاوت از آی‌تی را با دنیا آی‌تی تجربه کنید

تصاویری که همه روی فتوشاپی بودن آن‌ها قسم می‌خورند!

۹۴/۰۵/۳۱
۱

از زمانی که فتوشاپ توسط کمپانی ادوبی خلق شد، شاید هیچ‌گاه کسی فکر نمی‌کرد که این نرم افزار بتواند این چنین تحول عظیمی را در حوزه کارهای گرافیکی بوجود آورد. در طی این سال‌ها، گاه تصاویری منتشر می‌شود که به‌رغم واقعی بودنشان، اتهام مونتاژ بودن یا اصطلاحا فتوشاپی بودن را به آن‌ها می‌چسبانند. البته گاه حق هم دارند! چون سواستفاده‌های زیادی از این نرم افزار شده است.

اما خب، البته حق هم دارند، فتوشاپ آن‌چنان قابلیت‌هایی دارد که شاید گاه خود مسئولین ادوبی نیز نتوانند تصاویر اصل یا فتوشاپی را تشخیص دهند! اما قصد ما این است تا تصاویری را به شما نشان دهیم که واقعی هستند و اصلا هم در آن‌ها خبری از فتوشاپ نیست! برخی از این تصاویر واقعا حیرت‌انگیز هستند!

  • به جهنم خوش آمدید

با اولین نگاه به تصویر زیر، این‌طور به نظر می‌آید که این پله‌ها به سمت جهنم می‌رود! باور کنید این تصویر فتوشاپ نیست و مربوط به طراحی یکی از ایستگاه‌های خطوط متروی استکهلم کشور سوئد است! فتوشاپ کارها دقیق نگاه کنید.

sweden-station-design

sweden-subway-escalator

البته این مترو، دارای ایستگاه‌های دیگری نیز هست که در آن از طراحی‌های طبیعی و جالبی استفاده شده است.

exposed-bedrock-sweden-subway

  • دکل‌های دلقکی!

با نگاه به این تصویر هر کسی فکر می‌کند که کاربران آماتور فتوشاپ سعی داشته‌اند با بهره‌گیری از این نرم افزار، یک کار گرافیکی خلق کنند؛ اما نتوانسته‌اند به خوبی موفق شوند. اما این یک تصویر واقعی است و هنوز معلوم نیست که هدف شرکت‌های زیر مجموعه بخش انرژی از طراحی این چنینی دکل‌های برق چه بوده است!

clown-power-pylon

این دکل‌هایی که می‌بینید در کشور مجارستان قرار دارد و شاید می‌خواهد مردم خوب این کشور را به سایرین نشان دهد. البته دکل‌ها معمولا طراحی زمختی دارند و این حرکت در نوع خود جالب است!

  • نام تو در شن!

نگاه به این تصویر ما را یاد فیلم‌های جان وو می‌اندازد، شاید هم شبیه یک کارت پستال رنگ و رو رفته است که سال‌ها پیش به دست شما رسیده! اما این تصویر یک عکس ماهواره‌ای است. باید بدانید که برخی از سران عرب خوب می‌دانند از سود فروش نفت خود چگونه به بدترین شکل ممکن استفاده کنند. این تصویر مربوط به یک شرکت نفتی در ابوظبی است که متعلق به شیخ حمد بن حمدان آل نهیان است! این فرد با پرداخت هزینه‌ای سعی کرده است تا قسمتی از بیابان را با کانال‌های ویژه به نام خود ثبت کند!

hamad-canal-oil-sheikh

انشالله خدا بیشترش کند!

  • ماری در صورت

شاید دیدن این تصویر بیشتر حال به هم زن باشد تا تعجب برانگیز!

snake-through-the-face

این مرد یک مار را از سوراخ بینی خود در شرایطی که می‌بینید عبور داده است! مردم این مرد را Snake Manu صدا می‌زنند. این مرد مار را از طریق حفره‌های سینوسی خود عبور می‌دهد. فکر نمی‌کنم فتوشاپ کارها راضی به درست کردن این چنین تصویری شوند! این فرد ادعا می‌کند که از طریق فنون یوگا این عمل را بدون هیچ دردی انجام می‌دهد.

  • یک روز برفی

شاید این تصاویر بیشتر به درد تبلیغ خودرو یا لاستیک‌هایی می‌خورد که می‌توانند در هوای بد و برفی بدون هیچ مشکلی حرکت کنند! اما به هیچ وجه این تصاویر ساختگی نیستند.

bus-travels-through-snow-drift-in-japan-1024x768

این اتفاق در کشور ژاپن رخ داده و علت آن نیز بروز یک سری قوانین فیزیکی است که بشر هیچ دخالتی در آن ندارد. این اتفاق در مسیر Tateyama Kurbe رخ می‌دهد، جایی که هر سال زمستان تا 20 متر برف در آنجا از آسمان می‌بارد.

japanese-tourists-dwarfed-by-snow-drift

این برف در زمان خود بسیار سنگین و غیر قابل نفوذ است؛ اما پس از مدتی به شرایطی که می‌بینید در آمده و گردشگران می‌توانند با پای پیاده میان آن قدم بزنند.

tourtists-wait-for-coach-in-plowed-snow-in-japan

Screen-Shot-2015-05-20-at-15.25

  • پسر هالکی!

خب، فتوشاپ کارها بیایید! شاید ساده‌ترین کاری که هر مونتاژ کار بتواند با این نرم افزار انجام دهد، همین باشد.

Screen-Shot-2015-05-20-at-15.55

کمی دقت کنید، فتوشاپ است این‌طور نیست؟! نه! این یک پسر 16 ساله است به نام ریچارد ساندراک؛ یک بدن ساز اوکراینی!

richard-sandrak-01

این کودک از وقتی که تنها 6 سال داشت، شروع به ورزش سنگین بدن سازی کرد و همان‌طور که می‌بینید به سرعت توانست موفق شود! کاری که او در چند سال انجام داد را خیلی از جوانان در 20 سالگی نمی‌توانند انجام دهند.

richard-sandrak-05

  • درختان کامپیوتری دهه 1990

این تصویر واقعی نیست، درست است؟

flat-trees

کمی که به آن‌ها دقت کنید می‌بینید آشنا هستند، بله درست است، آن‌ها شبیه به Screen Saver سه بعدی Windows 95 هستند! اما نه بازهم اشتباه کردید!

تصاویری قدیمی نشان می‌دهد که این درختان واقعی هستند و پیش از این در اتریش رشد کرده اند! این درختان در یک خط مستقیم رشد کرده و با روش‌هایی قدیمی و البته جالب هرس می‌شوند!

tree-pruning-machine-austria

 خب، توانستید تشخیص دهید؟ شاید درست کردن نمونه‌های این تصاویر در فتوشاپ کار راحتی باشد و شما بتوانید در عرض تنها چند دقیقه این کار را به خوبی انجام دهید؛ اما طبیعتا به این سرعت نمی‌توانید همچون آن پسر 16 ساله تبدیل به یک بدن ساز خوش هیکل شوید! این‌طور نیست؟

تصاویری که همه روی فتوشاپی بودن آن‌ها قسم می‌خورند!

نظرات (۱)

عالی بود .. فقط میشه منبع این متن رو هم اعلام کنید ؟
۱۸ ارديبهشت ۹۵، ۲۲:۱۷
پاسخ توسط: محمد (مدیر)
سلام
منبع وبسایت آی‌تی رسان هست
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">