جدول پلاس: اطلاعات عمومی خود را بسنجید و آلزایمر را فراموش کنید! :: دنیا آی تی
Donya IT

دنیا آی تی - donyait

دنیایی متفاوت از آی‌تی را با دنیا آی‌تی تجربه کنید

جدول پلاس: اطلاعات عمومی خود را بسنجید و آلزایمر را فراموش کنید!

۹۴/۰۴/۲۱
۱

حل جدول یکی از قدیمی‌ترین سرگرمی‌های بشر بوده است که امروزه نیز طرفداران بسیاری در سراسر جهان دارد. محققان بارها به تاثیر مثبت حل جدول بر سلامت ذهنی افراد اشاره کرده‌اند. از فواید حل جدول می‌توان به کاهش خطر ابتلا به فراموشی یا آلزایمر در سنین میان‌سالی و پیری اشاره کرد؛ به‌طوری‌که گفته می‌شود کسانی که به‌طور روزانه به حل جدول می‌پردازند، پنج برابر کم‌تر از کسانی که به این فعالیت نمی‌پردازند به آلزایمر مبتلا می‌شوند. همچنین حل جدول به آرامش فرد نیز کمک بسیاری می‌کند زیرا وی مجبور است به فکر خود فشار بیاورد و برای این کار به محیطی آرام نیاز دارد.

همه این‌ها را گفتیم تا شما را به حل جدول و معما تشویق کنیم؛ اما شاید برای همه مقدور نباشد که همین الان به دکه روزنامه‌فروشی سر کوچه رفته و یک مجله خریداری نموده تا به حل جداول آن بپردازند. امروز یک اپلیکیشن جدید به شما معرفی می‌کنیم که پر است از جدول‌های سرگرم‌کننده که می‌توانند ساعت‌ها شما را به خود مشغول کنند.

جدول پلاس یک بازی جدید است که این روزها طرفداران بسیاری را در مارکت‌های ایرانی به خود جذب کرده است. این برنامه در حال حاضر رایگان است اما برای استفاده از راهنمایی‌های بیشتر در طی مراحل بازی می‌توانید از سکه‌هایتان استفاده کنید و اگر تمام شدند امکان خرید سکه‌های بیشتر وجود دارد.

طراحی بازی همان‌طور که انتظار می‌رود ساده است و در بازی جداول زیادی وجود دارد که با حل آن‌ها می‌توانید اطلاعات عمومی خود را بسنجید. اما این جدول با سایر جداول کلاسیک یک فرق اساسی دارد و آن اینکه از نوع شرح در متن است. به این معنی که در ابتدا تمام خانه‌های جدول با حروف پرشده‌اند و شما با توجه به سوال پرسیده شده باید حروف جواب را پیدا کرده و با جابجا کردن آن‌ها کلمه پاسخ را کامل کنید. به نظر می‌رسد این نوع از جداول ساده‌تر از جدول‌های کلاسیک هستند.

hfjdhyj [800x600]

سوالات نیز اکثرا کوتاه و فاقد کلمات سنگین هستند تا همه افراد بتوانند با بازی ارتباط برقرار کنند. در کل سازندگان سعی نکرده‌اند با طرح سوالات سخت بازیکن را گیج کنند و بیشتر خواسته‌اند که فرد از حل جدول لذت ببرد. مراحل ابتدایی بازی ساده‌تر طراحی شده‌اند تا شما با محیط برنامه آشنا شوید. در کل بازی در حال حاضر 96 مرحله وجود دارد که طبق گفته توسعه‌دهندگان بازی در آخر هر هفته، 16 مرحله جدید نیز به آن اضافه می‌شود.

dhdth [800x600]

اما نکته مهم در طی حل جدول که حتما باید به آن توجه داشته باشید، این است که با هر جابجایی صحیح یک سکه به خزانه شما اضافه می‌شود و برای جلوگیری از جابجا کردن شانسی حروف، با هر جابجایی غلط 5 سکه از شما گرفته می‌شود. پس مراقب باشید که سکه‌هایتان هدر نرود چون در ادامه به آن‌ها نیاز پیدا خواهید کرد. با رد کردن هر مرحله نیز یک سکه اضافه به شما داده می‌شود.

اگر در یافتن پاسخ یکی از سوالات دچار مشکل شدید؛ بازی به شما دو راهنمایی را پیشنهاد خواهد داد که برای استفاده از آن‌ها به سکه نیاز دارید. راهنمایی اول نشان دادن یک حرف جواب است که 25 سکه را از خزانه شما مصرف خواهد کرد و راهنمایی دوم نیز رد کردن مرحله بدون حل جدول است که آن هم 60 سکه هزینه دارد. پس اگر دیدید در بیشتر از دو پاسخ مشکل دارید، بهتر است از راه دوم استفاده کنید تا سکه‌های کم‌تری مصرف شود. همچنین می‌توانید در صورت تمام شدن سکه‌هایتان از بسته‌های سکه موجود در برنامه استفاده نمایید که باید برای خرید هرکدام از آن‌ها مبلغی را پرداخت نمایید.

درنهایت اگر به حل جدول علاقه دارید، می‌توانید جدول پلاس با امتیاز 4.5 ستاره را به رایگان از مارکت بازار دریافت نمایید. اما اگر تابه‌حال حتی از کنار یک جدول هم رد نشده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم باز هم این برنامه را روی تلفن خود نصب کنید؛ به شما قول می‌دهیم که از این به بعد بیشتر جدول حل خواهید کرد.

bazar-logo

جدول پلاس: اطلاعات عمومی خود را بسنجید و آلزایمر را فراموش کنید!

نظرات (۱)

بدبختی وسعادت..بیماری وسلامت..فقروغناساخته ذهن شماست..اسپنسر...شمابه هرانچه بیندیشیدهمان میشود
۲۱ تیر ۹۴، ۱۵:۲۳
پاسخ توسط: محمد (مدیر)
آفرین !
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">