رونمایی از سامانه نوبت‌دهی پیامکی پزشکان :: دنیا آی تی
Donya IT

دنیا آی تی - donyait

دنیایی متفاوت از آی‌تی را با دنیا آی‌تی تجربه کنید

رونمایی از سامانه نوبت‌دهی پیامکی پزشکان

۹۴/۰۶/۰۲
۰

به گزارش تسنیم، سیستم نوبت دهی یکپارچه به صورت کامل بر روی شبکه دانشگاه نصب شده و به مدت یکسال پایلوت شد. این سیستم دارای دو بخش حضوری و غیر حضوری است که با توجه به نیاز مراکز و افزایش مراجعه بیماران پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت، راهکار مناسبی برای مدیریت پذیرش بیماران در درمانگاه بوده است.
با راه اندازی سیستم نوبت دهی غیرحضوری، کاربر می تواند با استفاده از سیستم­های نوین ارتباطی(موبایلی، اینترنتی و تلفنی) نسبت به اخذ نوبت اقدام کرده و طبق زمان اعلام شده برای دریافت خدمت مراجعه کند.
در این مرکز به منظور رفاه حال مراجعان، دو کیوسک نوبت دهی برای مراجعان حضوری و یک کیوسک برای نوبتهای اخذ شده غیرحضوری اختصاص یافته است و برای فراخوان بیماران به اتاق معاینه مانیتورهای اطلاع رسانی نصب شده که بیمار از تعداد افراد موجود در لیست انتظار، مشخصات پزشک و زمان تقریبی ویزیت خود می تواند مطلع می­شود.
در روش حضوری مراجعان می‌توانند با ارایه مشخصات درمانگاه و پزشک در مانیتور، نوبت خود را دریافت کند. در روش غیرحضوری نیز بیماران می توانند با استفاده از موبایل، اینترنت ویا تلفن نوبت مربوطه را اخذ کنند.
سیستم نوبت دهی موبایلی USSD (سیستم نوبت دهی مبتنی بر پرداخت امن بانکی) : این سیستم بدون نیاز به گوشی­‌های هوشمند، اینترنت، و حتی با استفاده از گوشی­‌های تلفن همراه معمولی و با شماره­ گیری #6161*770* و طی مراحل کوتاه و وارد کردن کد پزشک، می‌تواند نسبت به اخذ نوبت اقدام کند. در این روش امکان دریافت حق ویزیت از بیمار به صورت غیر حضوری، اطلاع به بیمار در صورت کنسل شدن یا عدم حضور پزشک بدون هیچ هزینه اضافی و اطلاع رسانی به پزشک از تعداد نوبت­های غیر حضوری وجود دارد.
در روش غیرحضوری با استفاده از اینترنت نیز امکان انتخاب زمان حضور، امکان وارد کردن اطلاعات شخصی و ارتباط با HISو کوتاه کردن زمان پذیرش بیمار در مدیریت زمان وجود دارد. همچنین در روش غیر حضوری با استفاده از تلفن نیز امکان ارتباط همزمان 30 نفر، استفاده آسان با استفاده از سیستم تلفن گویا، اعلام نوبت های اخذ شده به بیماران وجود دارد.
از چشم اندازهای این سیستم می‌توان به امکان گزارش گیری از آمار مراجعان درمانگاهها به تفکیک تاریخ، پزشک در سطح مدیران ارشد در واحدهای مختلف، کارت هوشمند سلامت و ارتباط بین مراکز دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و پرونده الکترونیک سلامت اشاره کرد.
رونمایی از سامانه نوبت‌دهی پیامکی پزشکان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">