زندانبان بودن را با شبیه ساز زندان Prison Architect تجربه کنید! :: دنیا آی تی
Donya IT

دنیا آی تی - donyait

دنیایی متفاوت از آی‌تی را با دنیا آی‌تی تجربه کنید

زندانبان بودن را با شبیه ساز زندان Prison Architect تجربه کنید!

۹۴/۰۶/۳۱
۰

زندانبان بودن را با شبیه ساز زندان Prison Architect تجربه کنید!

بازی های سبک شبیه ساز، اغلب گستره ی موضوعی بسیار وسیعی را در دنیای بازی های کامپیوتری در بر می گیرند و معمولاً هم طرفداران خاص خود را در میان گیمر های مختلف دارند. بعضی ها به دنبال عناوین شبیه ساز غیر مدیریتی هستند و به عنوان مثال بهره بردن از گیم پلی دقیق و مفصل شبیه ساز های مربوط به خلبانی و رانندگی را ترجیح می دهند. در طرف مقابل برخی هم هستند که مدیریت و بهره گیری از قدرت تفکر و استراتژی را بیشتر می پسندند و از همین رو سراغ عناوین شبیه ساز مربوط به کشاورزی یا شهر سازی می روند. در این میان شاید تجربه ی زندانبان بودن و مدیریت یک زندان بزرگ با تمام دم و دستگاه مربوط به آن، چیزی نباشد که به فکر هر کسی برسد. اما به مدد بازی Prison Architect شما می توانید در کنار سایر فعالیت های مرسوم، این فعالیت جالب و نه چندان مرسوم را هم تجربه کنید و در قامت مدیر یک زندان بزرگ قرار گیرید.

هدف اصلی در بازی Prison Architect ساختن یک زندان شخصی و مدیریت کردن آن به شکل کامل است. به این منظور شما امکانات گسترده ای در اختیار دارید و می باید کار های مهمی را برای مدیریت درست زندان خود به انجام رسانید. به عنوان مثال در صورت کم بودن فضای زندان، باید سلول های جدیدی برای زندانیان خود احداث کنید و از سوی دیگر برای کسب رضایت آنان، امکانات و تجهیزات کافی را نیز در اختیارشان قرار دهید. این امر در قالب طراحی بخش های مختلفی از قبیل انبار، آشپزخانه و حیاط (برای هواخوری زندانیان) به انجام می رسد و در صورت عدم توجه به آن، شما نمی توانید رضایت زندانیان خود را جلب کرده و یک زندانبان شایسته لقب گیرید. علاوه بر آن شما برای مدیریت صحیح زندان خود همواره باید پرسنل کافی در اختیار داشته باشید و به این منظور می توانید به استخدام نیرو هایی نظیر نگهبان ، سرپرست زندان و کارمندان بخش دفتری بپردازید. البته هیچ کدام از این موارد (در کنار تامین خورد و خوراک زندانیان) رایگان نیستند و به این ترتیب همواره باید حواستان به حساب و کتاب مالی زندان و مواردی از این دست نیز باشد.

prison architect

 اگر زندانبان خوبی نباشید، زندانیان از شما راضی نخواهند بود و این امر می تواند به انجام شورش های خونین منجر شود!

زاویه ی دوربین بازی Prison Architect به سبک از بالا به پایین طراحی شده است و از این رو شما می توانید به شکل بهتر و مسلط تری بر محیط زندان احاطه داشته باشید. در کنار این امر، سبک هنری طراحی محیط بازی Prison Architect نیز در نوع خود بسیار جالب به نظر می رسد و سازندگان این اثر برای طراحی اشیا و شخصیت های حاضر در زندان از طرح هایی با جزییات کم و کارتون وار استفاده کرده اند تا به این وسیله شکل کلی دیداری این بازی بسیار جذاب و با نمک جلوه کند. در این میان میزان محبوبیت Prison Architect در میان گیمر ها نیز کاملاً قابل توجه به نظر می رسد. این بازی تا کنون چیزی بیش از یک میلیون نسخه به فروش رفته و جالب این جاست که بازی Prison Architect هنوز به شکل رسمی منتشر نشده است. در واقع بازی Prison Architect اکنون چیزی نزدیک به سه سال است که در بخش Early Access شبکه ی استیم به سر می برد، اما با این وجود نسخه ی آلفای این بازی در میان کاربران این شبکه از محبوبیت فراوانی برخوردار است و تا کنون با فروش خود رقمی بیش از 10 میلیون دلار را برای سازندگان این بازی یعنی استودیو Introversion Software به ارمغان آورده است. سازندگان این بازی به تازگی اعلام کرده اند که قصد دارند این اثر محبوب را بالاخره در تاریخ 6 اکتبر امسال به شکل رسمی بر روی پلتفرم PC منتشر کنند. قیمت این بازی 29.99 دلار اعلام شده است و در این میان نسخه ای ویژه و 49.99 دلاری نیز از این بازی وجود خواهد داشت که امکانات بیشتری را در اختیار گیمر ها قرار خواهد داد. به عنوان مثال در این نسخه می توانید نام زندانیان خود را به شکل دلخواه انتخاب نمایید (به عنوان مثال می توانید آن ها را لینکلن باروز، مایکل اسکافیلد، تی بگ و ... بنامید!). ضمن این که نسخه های موبایل بازی Prison Architect نیز پس از انتشار این بازی بر روی پلتفرم PC ، طراحی خواهند شد تا دارندگان دو پلتفرم اندروید و iOS هم بتوانند مدیریت یک زندان بزرگ را به شکل کامل و مفصل تجربه نمایند.

زندانبان بودن را با شبیه ساز زندان Prison Architect تجربه کنید!

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">