سیر مهاجرت کاربران از اینترنت اکسپلورر به کروم را ببینید: حرکت ایرانیان همچنان خلاف جهت! :: دنیا آی تی
Donya IT

دنیا آی تی - donyait

دنیایی متفاوت از آی‌تی را با دنیا آی‌تی تجربه کنید

سیر مهاجرت کاربران از اینترنت اکسپلورر به کروم را ببینید: حرکت ایرانیان همچنان خلاف جهت!

۹۴/۰۵/۱۸
۰

IE&Chrome

کمی به ذهن خود فشار بیاورید! روزهای اولی که قرار بود ایمیل خود را چک کنید را به خاطر دارید؟ یک ویندوز و یک اینترنت اکسپلورر، با حداقل امکانات موجود و کمترین سرعت ممکن روی کره زمین! البته ما نیز انسان‌های قانعی بودیم و چیزی نمی‌گفتیم! شاید لود شدن خود IE یک داستان بود و بعد باز کردن سایتی مثل یاهو و وارد پیج ایمیل شدن آن یک داستان متفاوت!

کمی بعد، شرکت‌های زیادی دست به تولید مرورگر زدند. حتما نام‌هایی چون اوپرا، فایر فاکس و … را به خاطر دارید؛ اما در این میان وقتی گوگل ظهور کرد، با طراحی اولیه کروم نشان داد که می‌شود یک مرورگر قدرتمند، سبک و سرعتی داشت! شاید کمتر کسی فکر می‌کرد که کروم بتواند به این سرعت، سهم عظیمی از بازار را در اختیار بگیرید. اتفاقی که برای اکثر محصولات و تولیدات کمپانی خوش ذوق گوگل رخ می‌دهد.

اینفوگرافیکی که به شما نشان خواهیم داد، به وضوح نشان می‌دهد که چه گونه مردم طی یک بازه 7 یا 8 ساله، از اینترنت اکسپلورر قدیمی و کند به کروم جدید و سریع کوچ کردند.

تصویر متحرک زیر، با استفاده از رنگ‌های مختلف، نشان می‌دهد که در سال‌های مختلف کدام مرورگر برترین بوده و چگونه کروم به آرامی جای آن‌ها را تصاحب کرده است. این آمار مربوط به محبوب‌ترین مرورگرهای دسکتاپ و تبلت در طول یک سال است که توسط Jody Sieradzki و بر اساس اطلاعات دریافتی از وب‌سایت Stat Counter به‌دست آمده است. مشاهده این سوییچ و جا به جایی گسترده کاربران از اینترنت اکسپلورر به کروم واقعا جذاب است؛ اما در این میان برخی الگوهای منطقه‌ای دیگر نیز قابل تامل است.

برای مثال اوپرا حدود شش سال پیش فرمانروای بلا منازع روسیه و کشورهای همسایه‌اش بوده و برای خود پادشاهی می‌کرده است. یا به طور مثال در سال‌های 2011 و 2012 فایرفاکس در آسیا و آفریقا در حال فرمانروایی بوده اما به راحتی قلمرو خود را به کروم می‌دهد.

IE&ChromeGIF

کمی دقیق که به این تصویر نگاه کنید؛ نقشه ایران را می‌بینید! هنوز با اقتدار یکی از هواداران اینترنت اکسپلورر در جهان هستیم! حال باید دید پس از معرفی ویندوز ده و تقریبا پایان کار IE محبوب ایرانیان، سال آینده هموطنانمان به سمت چه مرورگری می‌روند؟!

سیر مهاجرت کاربران از اینترنت اکسپلورر به کروم را ببینید: حرکت ایرانیان همچنان خلاف جهت!

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">