10 مورد از قابلیت‌های فوق العاده iOS 10 که اپل آن‌ها را بازگو نکرده است :: دنیا آی تی
Donya IT

دنیا آی تی - donyait

دنیایی متفاوت از آی‌تی را با دنیا آی‌تی تجربه کنید

10 مورد از قابلیت‌های فوق العاده iOS 10 که اپل آن‌ها را بازگو نکرده است

۹۵/۰۳/۲۸
۰

چند شب پیش اپل طی مراسم WWDC 2016 به معرفی جدیدترین نسخه سیستم عامل اختصاصی خود یعنی iOS 10 پرداخت و برخی از ویژگی‌ها و قابلیت‌های برجسته‌ی آن را بازگو کرد. اما تنها برخی از آن‌ها! بسیاری از ویژگی‌های این سیستم عامل توسط اپل بازگو نگشته‌ است و مخفی مانده‌اند و ما قصد داریم که 10 مورد از بهترین‌های آن‌ها را برای شما معرفی کنیم. پس در ادامه با دنیاآی تی همراه باشید تا با آن‌ها بیشتر آشنا شوید.

همان‌طور که iOS 9 بر روی قابلیت‌های پشت پرده همچون سرعت و امنیت تمرکز کرده بود، در iOS 10 نیز شاهد توجه زیاد به صفحه‌ی قفل، اعلان‌ها، ویجت‌ها و دسترسی سریع به دوربین هستیم. فناوری 3D Touch نیز که با معرفی آیفون 6s و آیفون 6s Plus به این عرصه قدم نهاده است، استفاده و کارکرد بیشتری در نسخه جدید سیستم عامل اپل دارد. قابلیت دیگر این است که شما قادر خواهید بود از این پس بسیاری از برنامه‌های پیش فرض نصب شده بر روی آی دیوایس خود را که به آن‌ها نیازی ندارید، پاک کنید و بر کارکرد برنامه iMessage نیز به طور قابل ملاحظه‌ای افزوده شده است تا بتوانید با سرعت و امنیت بیشتر با دوستان خود به گفتگو بپردازید.

iOS 10 اپل

اما ویژگی‌های جدید iOS 10 به همین ها خلاصه نمی‌شود و بسیاری از آن‌ها پس از نصب نسخه بتا مخصوص توسعه دهندگان برای ما آشکار گشت که اپل ممکن است به دلایلی چون زمان کم مراسم به معرفی آن‌ها نپرداخته باشد. البته باید تاکید کنیم که ممکن است بسیاری از آن‌ها پس از دریافت بازخورد از سوی توسعه دهندگان حذف گردد اما به هر حال ما می‌خواهیم 10 مورد از آن‌ها را برای شما معرفی کنیم :

10 قابلیت فوق العاده iOS 10 که اپل آن‌ها را بازگو نکرده است :

1. پاک کردن تمامی اعلان‌ها تنها با یک اشاره :

یکی از مشکلات مرکز اعلان‌های iOS این بود که کاربر نمی‌توانست اعلان‌های دسته‌های مختلف (برای مثال اعلان‌های روزهای مختلف) را به یک باره پاک کند اما با آمدن iOS 10 این مشکل حل گشته است و کافی است تنها با یک اشاره و کلیک بر روی دکمه “Clear” در قسمت بالا سمت راست، همگی آن‌ها را پاک کنید.

1. پاک کردن تمامی اعلان‌ها تنها با یک اشاره

2. بستن تمامی پنجره‌ها در مرورگر سافاری :

همانند قابلیت پاک کردن تمامی اعلان‌ها، شما می‌توانید همین کار را با پنجره‌های مرورگر سافاری اپل انجام دهید؛ کافی است مدتی دکمه‌ی جابجایی بین پنجره‌ها در گوشه راست پایین صفحه را نگه دارید (Long Press) سپس با تایید شما تمامی پنجره‌هایی را که باز کرده اید، به صورت خودکار بسته خواهد شد.

2. بستن تمامی پنجره‌ها در مرورگر سافاری

3. منتقل شدن پنجره‌ی جستجو به مرکز اعلان‌ها :

برای استفاده از پنجره‌ی جستجو از این پس بایستی به مرکز اعلان‌ها مراجعه کنید و تنها می‌توانید آن را در این قسمت پیدا کنید.

3. منتقل شدن پنجره‌ی جستجو به مرکز اعلان‌ها

4. دکمه “برگشت” جدید :

در نوار وضعیت جمع و جور iOS 10 تنها دکمه “برگشت” نیست که حضور دارد؛ شما می‌توانید در آنجا وضعیت وای فای و میزان آنتن دهی گوشی خود را نیز در کنار این دکمه مشاهده کنید.

4. دکمه "برگشت" جدید

5. تبلیغات به شکل جدید در اپ استور :

حالا که تعداد برنامه‌های اپ استور به دو میلیون عدد رسیده است، لازم است که اپل شکل جدید و بهینه‌ای را برای تبلیغ برنامه‌ها در اپ استور تدارک ببیند؛ خوشبختانه این کار صورت پذیرفته است و توسعه دهندگان می‌توانند با پرداخت مبلغ مورد نیاز، فضایی را برای تبلیغ برنامه خود تدارک ببینند. تمامی این تبلیغات هوشمند بوده و بر اساس کلیدواژه‌هایی که شما جستجو می‌کنید، برنامه‌ی مناسب در ایتدای لیست به شما نمایش داده خواهد شد (تصویر سمت راست). برنامه‌ی مذبور با پس زمینه‌ی آبی رنگ و تگ “Ad” در کنار نام برنامه به نمایش در خواهد آمد.

5. تبلیغات به شکل جدید در اپ استور

6. امکان غیر فعال کردن عوارض و بزرگراه‌ها در نقشه :

پس از مدت‌ها بالاخره برنامه‌ی نقشه در iOS 10 به شما این اجازه را می‌دهد که قابلیت بزرگراه‌ها و عوارض را در مسیر خود غیر فعال نمایید؛ ویژگی‌های دیگری نیز هستند که شما در استفاده‌های متوالی متوجه آن‌ها خواهید شد.

6. امکان غیر فعال کردن عوارض و بزرگراه‌ها در نقشه

7. فیلترهای گوناگون برای جداسازی ایمیل‌ها :

برای تنظیم کردن فیلترهای جداسازی و دسته بندی ایمیل‌ها در برنامه “Mail”، بایستی بر روی آیکون آن در گوشه‌ی سمت چپ کلیک کنید؛ فیلترهای گوناگون و جدیدی هستند که می‌توانید آن‌ها را مطابق با سلایق خود انتخاب نمایید.

7. فیلترهای گوناگون برای جداسازی ایمیل‌ها :

8. تنظیم شدت نور چراغ قوه با بهره‌گیری از فناوری 3D Touch :

شما می‌توانید با استفاده از فناوری 3D Touch و آیکون چراغ قوه در مرکز کنترل، شدت نور LED را که در پشت دستگاه تعبیه شده است، تنظیم کنید.

8. تنظیم شدت نور چراغ قوه با بهره‌گیری از فناوری 3D Touch

9. دسترسی به دست نویس‌های از پیش تنظیم شده در گفتگو‌ :

با نسخه جدید برنامه “iMessages”، اپل به شما این اجازه را می‌دهد که در گفتگو‌ها از دست نویس‌های شخصی خود استفاده کنید؛ هر چیزی که بخواهید می‌توانید بکشید و برای دوستان خود ارسال کنید. این قسمت کاملا مرتب و شخصی می‌باشد اما به واقع استفاده از آن در دستگاه‌هایی که صفحه نمایش کوچک دارند، کمی سخت است و ممکن است شما نتوانید آنچه را که می‌خواهید اعمال کنید. اما جای نگرانی نیست؛ کافی است حالت “Landscape” را فعال کنید تا فضای بیشتری در اختیار داشته باشید. همین‌طور می‌توانید دست نویس‌های خود را از قبل آماده کنید تا در زمان مناسب از آن‌ها استفاده شود.

9. دسترسی به دست نویس‌های از پیش تنظیم شده در گفتگو‌

10. امکان غیر فعال کردن تیک خوانده شدن پیام در iMessages :

اپل حالا به شما این اجازه را می‌دهد که تیک خوانده شدن پیام (read receipts) را در گفتگوهای خود با برخی اشخاص یا همگی غیر فعال کنید؛ با این کار دیگر شخصی که در حال گفتگو با او در iMessage هستید، متوجه نخواهد شد که پیام وی را مشاهده کرده‌اید یا خیر. در iOS 10 تنظیمات دیگری نیز برای گفتگوها هستند که می‌توانید شخصا آن‌ها را مدیریت کنید؛ برای این کار کافی است بر روی آیکون “Details” کلیک کنید تا به صفحه زیر هدایت شوید و هر کدام را که می‌خواهید روشن یا خاموش کنید. با این قابلیت‌ها و انتخاب‌های جدید به واقع می‌توان iMessage را یکی از بهترین برنامه‌ها جهت گفتگو دانست.

10. امکان غیر فعال کردن تیک خوانده شدن پیام در iMessages

بسیار خوب؛ با ده مورد از ویژگی‌های خوب و مخفی iOS آشنا شدید و می‌توانید با دانلود نسخه بتا مخصوص توسعه دهندگان آن را امتحان کرده و بازخورد خود را با ما در میان بگذارید. به نظر شما این قابلیت‌های جدید تا چه حد می‌تواند کاربران را به سمت iOS 10 ترغیب کند؟ نظر شما در خصوص این ویژگی‌ها چیست؟ برای شما نیز فوق العاده هستند؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران درباره‌ی اپل و سیستم عامل جدید آن در میان بگذارید.

10 مورد از قابلیت‌های فوق العاده iOS 10 که اپل آن‌ها را بازگو نکرده است

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">