وان‌پلاس 2 با مشخصات خارق‌العاده و قیمت مناسب معرفی شد! :: دنیا آی تی
Donya IT

دنیا آی تی - donyait

دنیایی متفاوت از آی‌تی را با دنیا آی‌تی تجربه کنید

وان‌پلاس 2 با مشخصات خارق‌العاده و قیمت مناسب معرفی شد!

۹۴/۰۵/۰۶
۱

OnePlus-2-(1)

وان‌پلاس سال گذشته توانست نام خوبی برای خود در ذهن دوست داران حوزه فناوری ایجاد کند و با معرفی اسمارت فون خود با نام وان توانست لقب “قاتل پرچم‌دارن” را بگیرد و این دلیلی جز اینکه سخت افزار این محصول همانند پرچم‌داران بود اما قیمتش بسیار پایین‌تر از آن‌ها بود، نداشت و کاربران می‌توانستند یک نسخه بدون سیمکارت آن را که حافظه داخلی 16 گیگابایت داشت با قیمت 300 دلار خریداری کنند.

وان‌پلاس سال گذشته توانست نام خوبی برای خود در ذهن دوست داران حوزه فناوری ایجاد کند و با معرفی اسمارت فون خود با نام وان توانست لقب “قاتل پرچم‌دارن” را بگیرد و این دلیلی جز اینکه سخت افزار این محصول همانند پرچم‌داران بود اما قیمتش بسیار پایین‌تر از آن‌ها بود، نداشت و کاربران می‌توانستند یک نسخه بدون سیمکارت آن را که حافظه داخلی 16 گیگابایت داشت با قیمت 300 دلار خریداری کنند.

oneplus2-01

اما در این بین یک مشکل وجود داشت که چندان به دل کاربران خوش نمی‌آمد و آن نیز سخت بودن خرید این محصول بود. برای مثال کاربران ایرانی به‌سختی می‌توانند در بازار یک وان‌پلاس وان پیدا کنند و برای خرید آن نیز می‌بایست بهایی در حد پرچم‌داران را پرداخت نمایند. (به دلیل کم‌یاب بودن) البته وان‌پلاس وان در زمینه خدمت‌رسانی و خدمات پس از فروش نیز دارای برخی مشکلات بود که در این مدت کمپانی وان‌پلاس نهایت سعی خود را کرد که آن مشکلات را مرتفع سازد.

OnePlus-2-(3)

این کمپانی با کمک تجاربش در خصوص وان، اکنون نسخه بعدی “قاتل پرچم‌داران” را با نام وان‌پلاس 2 معرفی کرده است که بدون شک مشخصات این محصول شایسته چنین لقبی هستند و البته پیش از معرفی نیز اطلاعات زیادی در خصوص آن و حتی تصاویر ثبت شده توسط آن منتشر شده بود. بهتر است که برویم سراغ وان‌پلاس 2 و هر آن چه که لازم است در خصوص آن بدانیم:

طراحی و قابلیت‌ها

بر اساس تصاویری که امروز وان‌پلاس رسما از اسمارت فون خود منتشر کرده، این محصول از زبان طراحی مشابه وان‌پلاس وان استفاده می‌کند و شاسی دستگاه مذکور آلومینیمی و قاب پشتی دستگاه نیز داری جنس‌های متفاوتی است که کاربران می‌توانند بر اساس سلیقه خود انتخاب کنند. در بخش جلو و پشتی نیز شباهت‌های بسیاری بین این نسخه و نسخه پیشین وجود دارد و در بخش زیرین دستگاه نیز دکمه خانه به همراه سنسور اثر انگشت قرار گرفته است و دو دکمه همیشگی اندروید نیز در اطراف آن قرار گرفته‌اند.

oneplus2-03-(1)

در حاشیه بالایی گوشی نیز میکروفون کاهش نویز به همراه جک هدفون قرار گرفته است، سمت راست دستگاه نیز میزبان دکمه‌های استیل کاهش و افزایش حجم صدا به همراه دکمه پاور است و در سمت چپ دستگاه نیز دکمه مربوط به قابلیت جدید وان‌پلاس با نام alart slider قرار گرفته که از طریق آن کاربران می‌توانند سریعا بین حالت صدا، نوتیفیکیشن و… در سه حالت تغییر دهند و این قابلیت باعث خواهد شد تا در مواقع ضروری بتوانید هرچه سریع‌تر گوشی را در حالت سایلنت قرار دهید.

وان‌پلاس 2 قادر است تا از دو سیم‌کارت به صورت همزمان پشتیبانی کند و از سایر قابلیت‌های آن می‌توان به USB Type-C اشاره کرد و کاور پشتی این دستگاه نیز به سادگی قابل جدا سازی و البته تغییر است. (وان‌پلاس برای این محصول چندین کاور مختلف در طرح‌های متفاوت عرضه کرده است)

نمایشگر

وان‌پلاس 2 از یک صفحه نمایش 5.5 اینچی با وضوح 1080 در 1920 پیکسل بهره می‌برد که پنل آن نیز از نوع LCD HD است که می‌تواند تصاویر را با وضوح بالایی به نمایش بگذارد و کاربران از طریق آن کیفیت صفحه نمایش بسیار خوبی را تجربه خواهند کرد. نسبت نرخ کنتراست این نمایشگر 1500:1 است که در مکان‌های خارجی نیز شاهد یک صفحه روشن و واضح از وان‌پلاس 2 هستیم.

رابط کاربری

وان‌پلاس 2 از لحاظ ظاهر داخلی خود از OxygenOS پیروی کرده است و البته این محصول از نسخه 2.0 آن استفاده می‌کند. رابط کاربری این سیستم عامل در نسخه جدید، تمیز و زیباتر شده است و البته پایداری بیشتری را نیز به دست آورده و البته کابران قادر به شخصی‌سازی زیادی بر روی آن هستند. این نسخه از OxygenOS آیکون‌های متفاوتی دارد که کاربران می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند و البته شاهد برخی از قابلیت‌های اندروید M نیز بر روی آن هستیم که برای مثال می‌توان مجوز‌های یک اپلیکیشن را در خصوص دسترسی به بخش‌های مختلف دستگاه غیر فعال کرد. علاوه بر این شما می‌توانید تا رابط کاربری تیره را انتخاب کنید که در این صورت رابط کاربری روشن و متریال گوشی تبدیل به رنگ‌های تیره‌ای خواهد شد که خود شما نیز می‌‌توانید آن‌ها را شخصی سازی کنید.

پردازنده و حافظه

oneplus2-02

این محصول توسط پردازنده اسنپدراگون 810 تقویت می‌شود که انرژی مورد نیاز آن را نیز یک باتری 3300 میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌کند و شاهد 4 گیگابایت نیز حافظه رم بر روی آن هستیم که حافظه داخلی دستگاه نیز 16 و یا 64 گیگابایت است و امکان افزایش آن از طریق کارت حافظه جانبی نیز وجود ندارد.

دوربین

وان‌پلاس 2 از یک دوربین 13 مگاپیسکلی در بخش پشتی خود بهره می‌برد که امروزه این رزولوشن یک عدد رایج در بین اسمارت فون‌ها شده است اما وان‌پلاس 2 دارای سنسور بزرگتری است که اندازه آن 1.3 میکرون پیکسل شده که در این بخش نسبت به لنز‌های رایج بزرگ‌تر و بهتر به حساب می‌آید و با کمک آن قادر خواهد بود تا در محیط‌های کم نور تصاویر خوبی را ثبت کند. البته باید به این مشخصات فوکوس لیزری و لرزشگیر اپتیکال را نیز اضافه کرد.

oneplus2-04

وان‌پلاس 2 در کنار دوربین جدید، اپلیکیشن دوربین جدیدی را نیز درون خود جای داده است که ویژگی‌های زیادی دارد و در میان این ویژگی‌ها شاهد قابلیتی به نام Super-Resolution هستیم که دستگاه در این حالت می‌تواند وضوح تصاویر ثبت شده را به 50 مگاپیکسل برساند. (این قابلیت در Oppo Find 7 نیز وجود دارد که در آن محصول UltraHD نامیده می‌شود) این اپلیکیشن جدید از قابلیت تایم‌لپس خودکار نیز بهره می‌برد و در کنار آن شاهد حالت جدیدی از فیلم برداری حرکت آهسته نیز هستیم که کاربران از طریق آن می‌‌توانند 120 فریم بر ثانیه ثبت کنند.

قیمت، زمان عرضه و انتظارات

بر اساس اطلاعاتی که وان‌پلاس چندی پیش منتشر کرد، محصول جدید این کمپانی قیمتی زیر 450 دلار خواهد داشت و در خصوص زمان عرضه نیز اعلام کرده‌اند که سعی دارند در یک زمان کوتاه‌تر و سریع‌تر این محصول را روانه بازار سازند.

OnePlus-2-(1)

وان‌پلاس 2 از 11 آگوست (20 مرداد) در آمریکا، کانادا، هند،‌ اتحادیه اروپا و چین در دسترس خواهد بود و قیمت آن نیز دقیقا منتشر نشده است اما بر اساس آخرین گزارش‌ها انتظار می‌رود که نسخه 16 گیگابایتی آن 329 دلار و نسخه 64 گیگابایتی آن 389 دلار باشد و البته زمان دسترسی به این محصول در شهر‌های مختلف متفاوت خواهد بود و در خصوص پشتیبانی نیز چنین انتظاری را داریم.

البته در کنار این مشخصات و قیمت دوست داشتنی، اگر شما یکی از افرادی هستید که می‌خواهید از قابلیت NFC استفاده کنید و استفاده از سرویس پرداخت گوگل با نام گوگل Pay برای شما اهمیت دارد این گوشی شاید کمی شما را دلزده کند. زیرا وان‌پلاس 2 از این قابلیت بی‌بهره است و با فقدان آن بدون شک استفاده از سایر خدمات NFC نیز برای شما امکان پذیر نخواهد بود.

البته گفتنی است که کمپانی مذکور در کنار این اسمارت فون، یک هدست واقعیت مجازی را نیز معرفی کرده است. با وجود این مشخصات و قیمت مناسب، نظر شما در خصوص وان‌پلاس 2 چیست و آیا می‌توان آن را قاتل پرچم‌داران نامید؟

وان‌پلاس 2 با مشخصات خارق‌العاده و قیمت مناسب معرفی شد!

نظرات (۱)

چه خوبه من میخوام
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">