نگاهی به بازی فوتبال دستی 3D: تجربه‌ای جدید از فوتبال! :: دنیا آی تی
Donya IT

دنیا آی تی - donyait

دنیایی متفاوت از آی‌تی را با دنیا آی‌تی تجربه کنید

نگاهی به بازی فوتبال دستی 3D: تجربه‌ای جدید از فوتبال!

۹۴/۰۵/۱۲
۱

بازی فوتبال، به هر شکل آن، همواره یکی از پرطرفدارترین سرگرمی‌های جهان بوده است. چه دویدن به دنبال توپ در زمین‌های چمن و خاکی و چه شوت کردن توپ با فشردن دکمه مربع دسته‌های بازی پلی‌استیشن؛ فوتبال در هرجایی جذاب و پرطرفدار است. این روزها با پیشرفت تکنولوژی، فوتبال در هرجایی با ماست؛ تماشا یک مسابقه از تلویزیون یا بازی کردن آن روی رایانه یا تلفن‌های همراه همگی می‌توانند ساعت‌ها ما را سرگرم کنند.

اما یکی از انواع بازی‌های فوتبال که دهه شصتی‌ها با آن خاطره بسیار دارند، فوتبال دستی است. آن زمان‌ها که یک دور همی دوستانه این‌قدر هزینه نداشت یک تخته فوتبال دستی کافی بود تا یک محله را دور هم جمع کند! حالا اما شاید پیدا کردن و جا دادن یک فوتبال دستی بزرگ چوبی در خانه کار ساده‌ای نباشد؛ پس چرا آن را روی وسیله‌ جمع‌وجوری که در تمام ساعات روز همراهمان است بازی نکنیم؟ امروز یک بازی جذاب به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید با نصب آن روی تلفن همراه خود از سایر بازی‌های نصب شده روی تلفن‌تان (البته به‌جز بازی کلش!) بی‌نیاز شوید. پس در ادامه با ما باشید تا بیشتر با بازی اندرویدی فوتبال دستی 3D آشنا شویم.

گرافیک

fgedge [800x600]

در ابتدا که این اپلیکیشن را در مارکت‌های ایرانی دیدیم و گرافیک عالی آن را در کنار نام یک سازنده ایرانی مشاهده کردیم بسیار خوشحال شدیم؛ ولی این شادی زیاد دوامی نداشت چرا که خیلی زود متوجه شدیم این بازی درواقع نسخه ترجمه شده یک بازی فوتبال دستی دیگر با نام Foosball cup است. البته از تغییراتی که در این برنامه نسبت به نسخه اورجینال ایجاد شده می‌توان به اضافه شدن تیم ملی ایران، فارسی‌سازی بخش‌های مختلف بازی، تغییر ظاهر منو اصلی اپلیکیشن و همچنین اضافه شدن عکس علی دایی به منو کاپ قهرمانی اشاره کرد!

juyjm [800x600]

در کل بازی در بخش گرافیک چیزی کم ندارد و با توجه به حجم کم بازی و گیم ‌پلی ساده آن می‌توان نمره بالایی را برای این قسمت در نظر گرفت. شما می‌توانید با کشیدن انگشت روی میله‌ها، بازیکنان را جابجا کرده و آن‌ها را بچرخانید. شاید در ابتدا کنترل توپ برایتان کمی سخت باشد اما در ادامه به آن عادت می‌کنید. نماهای سه‌بعدی جالبی نیز در بازی گنجانده شده است برای مثال اگر با شدت بالا به توپ ضربه بزنید توپ از زمین بلند می‌شود؛ البته در یک مورد خاص هنگامی که در حال بازی بودیم ناگهان توپ بین دروازه‌بان و دیوار گیر کرد که مجبور شدیم بازی را از اول اجرا نماییم!

همان‌طور که گفته شد بازی حجم کمی دارد و به گفته توسعه‌دهندگان امکان اجرای آن روی تمام تلفن‌های هوشمند اندرویدی با هر نسخه‌ای از سیستم‌عامل موجود است و گیم‌ پلی روان آن نیز مشکل چندانی برای گوشی‌های با سخت‌افزار ضعیف ایجاد نمی‌کند.

گیم‌ پلی

65655656 [800x600]

در منو اصلی بازی امکان انتخاب تیم از بین 26 تیم ملی مختلف جهان وجود دارد که البته تنها تفاوت بین آن‌ها رنگ لباس آدمک‌های بازی است. برای انجام بازی سه حالت مختلف در دسترس است. اولی بازی دوستانه که همان بازی با هوش مصنوعی نرم‌افزار است و برای میزان دشواری آن سه درجه مشخص شده که می‌توانید آن را با انتخاب تعداد ستاره‌ها تغییر دهید. در کل هوش مصنوعی بازی نیز خوب طراحی شده است فقط در حالت بازی ساده شاید کمی حرکات آهسته بازیکنان تیم حریف حوصله‌تان را سر ببرد!

دومین حالت، بازی دو نفره است که بیشتر برای تبلت‌ها یا تلفن‌های با نمایشگر بزرگ مناسب است؛ به این صورت که دو بازیکن در دو طرف نمایشگر قرار گرفته و آدمک‌های تیم خود را هدایت می‌کند.

rswr

و سومین حالت بازی نیز کاپ قهرمانی است که با انتخاب آن به یک تورنمنت جهانی وارد خواهید شد. این جام با 8 تیم شروع می‌شود که شما برای بالا بردن کاپ قهرمانی باید در سه بازی پیروز شوید.

در هر سه حالت بازی امکان انتخاب سیستم چیدمان بازیکنان نیز وجود دارد که در حالت 14 بازیکن می‌توانید از بین سه سیستم مختلف و در حالت 8 بازیکن بین دو سیستم، چیدمان بازیکنان را مشخص نمایید.

جای خالی حالت بازی آنلاین در اپلیکیشن احساس می‌شود و همچنین شاید بهتر بود حالت دو نفره آن به وسیله ارتباط بلوتوثی انجام می‌گرفت.

جمع‌بندی

این بازی به‌صورت رایگان در مارکت‌ها وجود دارد پس همین حالا آن را دانلود و روی تلفن هوشمندتان نصب کنید و از گرافیک جذاب و گیم‌ پلی روان آن لذت ببرید. هم‌اکنون می‌توانید این بازی را از مارکت بازار با حجم 13 مگابایت دانلود نمایید.

Bazaar

نگاهی به بازی فوتبال دستی 3D: تجربه‌ای جدید از فوتبال!

نظرات (۱)

koucleriomou emeil ir
عالی ....
۱۲ مرداد ۹۴، ۱۶:۵۲
پاسخ توسط: محمد (مدیر)
ممنون ، نظر لطف شماست...
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">