تغییر عملکرد دکمه های لمسی با اپلیکیشن All In One Gestures :: دنیا آی تی
Donya IT

دنیا آی تی - donyait

دنیایی متفاوت از آی‌تی را با دنیا آی‌تی تجربه کنید

تغییر عملکرد دکمه های لمسی با اپلیکیشن All In One Gestures

All In One Gestures اپلیکیشنی برای گوشی‌های اندروید است که با آن می‌توانید عملکرد دکمه‌های لمسی گوشی را تغییر دهید. با دنیا آی تی همراه شوید!

چه از گوشی‌های سامسونگ که دارای دکمه‌های لمسی سخت‌افزاری هستند استفاده کنید و چه از گوشی‌هایی همچون Sony یا HTC که منوی لمسی آن‌ها به صورت نرم‌افزاری طراحی شده است، در هر صورت ممکن است تمایل به تغییر عملکرد یا حتی غیرفعال‌سازی آن‌ها داشته باشید. برای مثال ممکن است که به دلیل چپ یا راست دست بودن کاربر، دکمه‌های Back و Recent Apps نیاز به تغییر مکان داشته باشند. یا در مواردی که منوی نرم‌افزاری به گوشی‌های دارای دکمه‌های سخت‌افزاری اضافه می‌شود ممکن است نیاز به غیرفعال‌سازی دکمه‌های لمسی سخت‌افزاری داشته باشید. در هر دو صورت نیاز به اپلیکیشنی خواهید داشت که این امور را برای شما به انجام برسانند. در همین ابتدا باید اشاره کنیم که این تغییرات بدون دسترسی روت امکان‌پذیر نخواهند بود بنابراین اگر قصد چنین کاری را دارید بهتر است از ابتدا توسط آموزشی که در زومیت به آن پرداختیم گوشی خود را روت کنید و سپس به استفاده از این روش‌ها بپردازید. روشی که در این پست قصد معرفی آن را داریم استفاده از اپلیکیشن All In One Gestures است که به صورت رایگان در پلی‌استور گوگل منتشر شده است و می‌توانید با استفاده از آن تمامی موارد گفته شده را انجام داد.

موارد پشتیبانی شده در All In One Gestures در دو بخش Actions و Gestures تقسیم بندی شده‌اند. در بخش Action می‌توانید عملکرد دکمه‌ها را همانطور که در بالا اشاره شد تغییر دهید. با فعال‌سازی این بخش، سه دکمه‌ی لمسی گوشی به شما نمایش داده خواهد شد و می‌توانید برای لمس کوتاه و لمس طولانی آن‌ها تعریف وظیفه کنید. برای مثال می‌توانید مشخص کنید که با لمس کوتاه گزینه‌ی برگشت هیچ اتفاقی در گوشی نیفتد اما با لمس طولانی آن، از صفحه‌ی گوشی اسکرین شات تهیه شود. به این ترتیب می‌توانید عملکردهای جدید و متفاوتی برای سه دکمه‌ی لمسی خود (سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری) تعریف کنید. اما در بخش دوم که به اشاره‌های حرکتی مربوط است می‌توانید با توجه به نوع لمس، عملکردهای جدیدی را برای گوشی تعریف کنید. برای مثال حتما مشاهده کرده‌اید که در اپلیکیشن تلگرام با کشیدن انگشت خود از چپ به راست می‌توانید به صفحه‌ی قبل بازگردید. این عملکرد در دیگر بخش‌های گوشی اندرویدی تعریف نشده است اما با کمک اپلیکیشن All In One Gestures می‌توانید چنین وظایفی را برای گوشی خود تعریف کنید. بعد از فعال‌سازی این امور از این پس در هر برنامه‌ای و هر بخش از گوشی اندرویدی خود که باشید می‌توانید با کشیدن صفحه از سمت چپ به سمت راست، به صفحه‌ی قبلی برگردید. All In One Gestures دارای ۷ مگابایت حجم است و برای اجرا به نسخه‌ی ۴.۴ یا بالاتر اندروید نیاز خواهد داشت. برای دانلود این برنامه ی اندرویدی و پیوستن به ۵۰۰ هزار کاربر این برنامه می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

دانلود از پلی استور

 منبع  زومیت 

 

تغییر عملکرد دکمه های لمسی با اپلیکیشن All In One Gestures

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">