آیا هم چنان تلفن‌های هوشمند بلک‌بری امن‌ترین دستگاه‌های جهان هستند؟ :: دنیا آی تی
Donya IT

دنیا آی تی - donyait

دنیایی متفاوت از آی‌تی را با دنیا آی‌تی تجربه کنید

آیا هم چنان تلفن‌های هوشمند بلک‌بری امن‌ترین دستگاه‌های جهان هستند؟

۹۴/۱۱/۰۱
۰

140904101120-blackberry-cloud-security-1024x576

بلک‌بری برای اکثر افراد یادآور امنیت و رعایت حریم خصوصی است تا جایی که عده‌ای گوشی‌های هوشمند این شرکت را ضدجاسوسی و هک می‌دانند. حتما بارها در اخبار شنیده‌اید که سیاستمداران بسیاری از کشورها از تلفن هوشمند و سیستم عامل اختصاصی بلک‌بری استفاده می‌کنند. بلک‌بری امینت را تا حدی در گجت‌های خود جدی گرفته است که سیستم عامل بلک‌بری 7 توانسته در میان سایر پلتفرم‌های موبایلی عنوان امن‌ترین سیستم‌عامل را از آن خود کند؛ اما به‌تازگی خبری منتشر شده که در آن‌ یک گروه هلندی موفق شده‌اند سیستم رمزنگاری PGP بلک‌بری را هک کنند. به همین سادگی عنوان امن‌ترین سیستم‌عامل تلفن‌های هوشمند در جهان به خطر افتاد!

خبر هک شدن سیستم‌عامل بلک‌بری از این‌ قرار بود که یک دستگاه BlackBerry 9720 که به سیستم امنیتی PGP مجهز بوده، توسط یک گروه هلندی هک شده و دسترسی به تمام کدهای رمزگذاری شده صورت گرفته است. با این‌ حال بلک‌بری نیز ساکت نماند و اذعان کرد که سیستم‌عامل منحصر به‌فردش امن‌ترین سیستم‌عامل تلفن‌های هوشمند است. بلک‌بری هم‌چنین ادعا کرده است که این گروه هکر از نصب یک‌نرم‌افزار برای نفوذ به بلک‌بری استفاده کرده‌اند و این موضوع هیچ ارتباطی به خود سیستم عامل ندارد. طبق شایعات منتشر شده هکرهای هلندی از نرم‌افزار Cellebrite برای نفوذ به این سیستم‌ عامل استفاده کرده‌اند؛ اما برخی از کارشناسان معتقدند که از چیپ حافظه موبایل برای استخراج اطلاعات بهره گرفته‌اند.

BlackBerry-Classic-Review-001

با تمام این تفاسیر مدیران بلک‌بری جواب قانع‌کننده و دفاعیه محکمی برای کاربران ارایه نداده‌اند؛ بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که دوران رویایی امنیت بالای بلک‌بری به اتمام رسیده است. نظر شما درباره امنیت بلک‌بری چیست؟

آیا هم چنان تلفن‌های هوشمند بلک‌بری امن‌ترین دستگاه‌های جهان هستند؟

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">