بستن صدای شاتر دوربین در گوشی های مختلف :: دنیا آی تی
Donya IT

دنیا آی تی - donyait

دنیایی متفاوت از آی‌تی را با دنیا آی‌تی تجربه کنید

بستن صدای شاتر دوربین در گوشی های مختلف

۹۵/۰۹/۰۵
۱

بیشتر گوشی‌های هوشمند، هنگام عکسبرداری صدای مجازی شاتر دوربین را پخش می‌کنند؛ این صدا معمولا بلند بوده و گاهی آزار دهنده است، مخصوصا زمانی که بخواهیم بی‌ سروصدا از سوژه‌ای عکس بگیریم. در بعضی از گوشی‌ها با کاهش ولوم، به راحتی می توانیم از شر این صدا خلاص شویم؛ در حالی که برای تعدادی از مدل‌ها تلاش بیشتری لازم است. برای دانستن روش خاموش کردن صدای شاتر دوربین در انواع مختلف گوشی‌های اندرویدی، ادامه مطلب را بخوانید. بد نیست بدانید که این کار در برخی از کشورها به دلیل قوانین حفظ حریم خصوصی غیر قانونی است؛ شما هم احترام به حریم خصوصی دیگران را از یاد نبرید!

گوشی‌های اندروید خام

گوشی‌های هوشمند نکسوس یا گوگل پیکسل، نسخه خام اندروید را اجرا می‌کنند و در تنظیمات دوربین آنها راهی برای خاموش کردن صدای شاتر وجود ندارد؛ اما برای این کار می‌توانید پروفایل نوتیفیکیشن‌ها و هشدارها را در حالت سایلنت، ویبره یا do not disturb (مزاحم نشوید)، قرار دهید؛ این کار با استفاده از کلیدهای ولوم کنار دستگاه قابل انجام است. برای دستگاه‌های دیگر که سیستم‌ عامل آنها نزدیک به اندروید خام است و همچنین اغلب گوشی‌های جدید نیز می‌توانید به همین ترتیب عمل کنید.

stock-android

گوشی‌های سونی

در گوشی‌های قدیمی‌تر اکسپریا، دوربین را فعال و منوی همبرگری (۳ نقطه)  را لمس کنید؛ سپس وارد منوی تنظیمات (چرخ دنده) شده و اسلایدر sound را در حالت خاموش قرار دهید تا صدای شاتر قطع شود.

در تعدادی از گوشی‌های سونی بخصوص انواع جدیدتر، مانند اکسپریا X می‌توانید به آسانی از طریق دکمه ولوم این کار را انجام دهید.

sony

وان پلاس

در دستگاه‌های وان پلاس، باید پس از اجرای اپلیکیشن دوربین، صفحه نمایش را از سمت چپ سوایپ کنید تا چرخ دنده تنظیمات در بالا یا پایین صفحه ظاهر شود؛ در منوی تنظیمات، گزینه صدای شاتر را مشاهده می‌کنید که می‌توانید آن را در حالت خاموش قرار دهید.

one-plus

ال‌جی

گوشی‌های ال‌جی، همانند نسخه‌های اندروید خام گزینه‌ای برای صدای شاتر ندارند و باید در پروفایل اولویت‌ها/ نوتیفیکیش‌ها، گزینه‌های ویبره یا do not disturb را انتخاب کنید تا دیگر صدای شاتر دوربین را نشنوید.

lg

سامسونگ

در اپلیکیشن دوربین بعضی از گوشی‌های سامسونگ، آیکن چرخ‌دنده‌ای شکل تنظیمات را مشاهده می‌کنید که مطابق تصویر زیر می‌توانید صدای شاتر را خاموش کنید؛ اما در گوشی‌های جدید‌تر این برند از جمله گلکسی S7 و گلکسی S7 اج، این کار از طریق دکمه‌های ولوم قابل انجام است. با انتخاب حالت سایلنت یا ویبره، صدای شاتر دوربین هم قطع می‌شود.

samsung

اچ‌تی‌سی

در تعدادی از مدل‌های این برند، خاموش کردن صدای شاتر یک فرایند نسبتا پیچیده، اما امکان‌پذیر است! در اپلیکیشن دوربین، منوی همبرگری (۳ نقطه) را لمس کنید، آیکون تنظیمات ( چرخ دنده ) و سپس general settings ( تنظیمات عمومی ) را انتخاب نمایید. در باکس ظاهر شده، تیک مربوط به صدای شاتر را بردارید. در گوشی‌های جدیدتر مانند hTC 10، صدای شاتر از طریق دکمه‌های ولوم خاموش می‌شود.

htc

موتورولا

تعدادی از گوشی‌های موتورولا، در اپلیکیشن دوربین خود یک منو به شکل نیم‌دایره، در سمت چپ صفحه نمایش دارند. آیکون اسپیکر مربوط به صدای شاتر بوده و فقط کافی است که آن را لمس نمایید. همانند دیگر برندها، در گوشی‌های جدیدتر موتورولا دکمه‌های ولوم، برای قرار دادن دستگاه در حالت سایلنت، ویبره یا do not disturb و در نتیجه قطع صدای شاتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

motorola

هواوی

خاموش کردن صدای شاتر دوربین در برخی از گوشی‌های هواوی چند مرحله دارد؛ در اپلیکیشن دوربین، آیکن منو (۳ خط) را لمس کنید، سپس آیکن تنظیمات و گزینه mute را انتخاب کنید تا صدای شاتر غیر فعال شود. در آنر ۸ علاوه بر روش گفته شده می‌توانید از دکمه‌های ولوم هم استفاده کنید.

huawei

به طور کلی در اغلب گوشی‌ها، تنظیمات صدا شامل دوربین هم می‌شود و در حالت سایلنت، دوربین هم صدایی نخواهد داشت؛ اما اگر گوشی شما این طور نیست و با هیچ کدام از روش‌های گفته شده نمی‌توانید صدای شاتر دوربین آن را خاموش کنید، می‌توانید از اپلیکیش‌های سوم شخص مانند Silent camera pro استفاده کنید.

منبع: اندروید‌پیت - آی‌تی رسان

بستن صدای شاتر دوربین در گوشی های مختلف

نظرات (۱)

الناز محمدی
سلام داداش خیلی کم پیدایی کجایی
۷ آذر ۹۵، ۱۲:۰۳
پاسخ توسط: محمد (مدیر)
سلام. به تازگی در یه چاپخونه مشغول شدم و  طراحی می‌کنم ، واسه همینه...
ممنون که به وبلاگ سر میزنید
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">