سیانوژن با طعم Lollipop :: دنیا آی تی
Donya IT

دنیا آی تی - donyait

دنیایی متفاوت از آی‌تی را با دنیا آی‌تی تجربه کنید

سیانوژن با طعم Lollipop

۹۴/۰۹/۲۷
۰

شرکت سیانوژن (CYANOGEN) از آن دسته شرکت هایی است که همواره در ارائه اولین نسخه های اندروید از دیگران پیشی می گیرد. حال چه فرقی می کند کدام نسخه از اندروید؟ کیت کت یا آب نبات چوبی؟ سیانوژن همیشه آماده است.

این بار نیز سیانوژن 12 با اندروید L آمده است. نسخه ای پایدار که تجربه لذت بخشی از کار با آخرین نسخه اندروید به کاربر ارائه می دهد. البته هنوز خبری از نسخه نهایی نیست و همانند دوره های گذشته باید از نسخه های Nightlyاستفاده کنید. به گفته سیانوژن آنها بیش از 85% مسیر را پیموده اند و 15% باقیمانده بصورت آپدیت های شبانه منتشر خواهد شد تا به نسخه نهایی برسیم. در حال حاضر کاربران سیانوژن با مراجعه به این صفحه می توانند نسخه Lollipop متناسب با گوشی خود را دانلود کنند. سپس هر شب با به روز رسانی سیستم عامل، شاهد افزوده شدن قابلیت های جدید و کارکرد روان تر گوشی باشند که تجربه ای بسیار هیجان انگیز است.

تغییرات اندروید L برای سیانوژن قدری متفاوت است.

Screenshot_2015-01-25-17-47-49

در آپدیت جدید ارائه شده، بوت لودر گوشی دچار تغییرات جالبی شده است. نماد سیانوژن( گربه آبی لیزری) به صورت چشمک زن نمایان می شود و سپس وارد تنظیمات اولیه گوشی می شویم که در نوع خود جالب توجه است.  پسوورد یا نحوه آنلاک کردن گوشی خود را فراموش کرده اید و باید برای باز کردن گوشی به اکانت جی میل لاگین کنید و وای فای یا اینترنت دیتا خاموش است؟ مشکلی نیست. در منوی لاک اسکرین به راحتی با کشیدن منوی اعلان ها به پایین می توانید اینترنت گوشی را فعال کنید.

Screenshot_2015-01-25-17-31-25

تمامی اعلان ها به نحو زیبایی در لاک اسکرین نمایش داده می شوند. سرعت باز کردن منوی گوشی بسیار بالا است. آیکون های برنامه ها نیز نسبت به قبل کمی بزرگتر شده اند. اگر موزیک در پیش زمینه در حال پخش باشد و صفحه نمایش گوشی قفل شود، در هنگام روشن کردن صفحه نمایش و با تعویض آهنگ، رنگ پیش زمینه نیز تغییر می کند.اگر در هنگام بازی به اشتباه دکمه Home را فشار دهید و از بازی خارج شوید،  بلافاصله از  Recent app آن را پیدا کرده و اجرا کنید. بدون هیچگونه تاخیری وارد بازی خواهید شد و دیگر منتظر لود شدن آن نمی شوید.

نحوه به روزرسانی:

موتور آپدیت سیانوژن کمی کند عمل می کند و ممکن است به روز رسانی ها هر چند شب یکبار اتفاق بیفتد. لذا به شما توصیه می کنیم که از نرم افزار Cyandelta برای به روز رسانی سیستم عامل استفاده کنید.

Screenshot_2015-01-25-17-45-00

این نرم افزار با توجه به آخرین نسخه سیانوژن نصب شده بر روی گوشی، آپدیت های موجود را دانلود کرده و بر روی گوشی نصب می کند. سپس پس از هربار به روزرسانی، آپدیت های اضافه شده را به رام قبلی اضافه کرده و از آن یک نسخه پشتیبان تهیه می کند. سپس می توانید رام قبلی را از روی سیستم پاک کنید و فضای گوشی را خالی کنید. برای دانلود Cyandelta به اینجا مراجعه کنید.

طریقه نصب کاستوم رام سیانوژن:

اما چگونه  CM12 یا هر نوع کاستوم رام دیگری را بر  روی گوشی نصب کنیم؟ برای این کار چند پیش نیاز لازم است.که عبارتند از:

1. ابتدا باید بوت لودر گوشی خود را باز کنید. یعنی گوشی شما باید آنلاک شده باشد. نحوه آنلاک کردن بوت لودر برای هر گوشی متفاوت است و باید در گوگل جستجو کنید.

2. یک محیط ریکاوری بر روی گوشی نصب کنید. این محیط ریکاوری با نام TWRP یا CWM شناخته می شود. معمولاً با نرم افزار Android SDK و دستورات CMD می توان محیط ریکاوری را نصب نمود. البته درایور های گوشی باید از قبل بر روی سیستم عامل ویندوز نصب شده باشند.

3. پس از نصب محیط ریکاوری و آنلاک کردن گوشی، فقط کافی است تا رام سیانوژنی که دانلود کرده اید را بر روی حافظه گوشی ریخته، به محیط ریکاوری بوت کنید، دستورات WIPE برای data, cache, dalvik و system را انجام داده و سپس رام سیانوژن را نصب کنید. دقت کنید که به اشتباه کل حافظه گوشی را wipe نکنید! وگرنه باید با استفاده از دستورات خاصی مجدداً کاستوم رام را روی گوشی بریزید.

به طور قطع هنوز Lollipop جای زیادی برای پیشرفت دارد و با توجه به سرعت بالای اجرا و زیبایی چشم نوازی که دارد، می تواند جایگزین مناسبی برای کیت کت باشد. در اینجا به عنوان نویسنده مطلب باید اعتراف کنم که نسخه سیانوژن اندروید L بسیار روان تر از سایر نسخه های اندروید( همچون کیت کت) اجرا می شود و هرگز از محیط آن خسته نمی شوید. به خصوص اینکه بدانید دفترچه تلفن، منوی پیام ها و حتی موزیک در حال پخش در پیش زمینه، به طور متناوب تغییر رنگ می دهند و باعث شادابی محیط اندروید و جلوگیری از تکراری شدن محیط کاربری آن می شود. علاوه بر این سرعت اجرای برنامه ها از دیگر ویژگی های خاص Lollipop است.

نظر شما درباره این آب نبات چوبی خوشمزه چیست؟

سیانوژن با طعم Lollipop

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">