پرفروش‌ترین گوشی تاریخ را بشناسید! :: دنیا آی تی
Donya IT

دنیا آی تی - donyait

دنیایی متفاوت از آی‌تی را با دنیا آی‌تی تجربه کنید

پرفروش‌ترین گوشی تاریخ را بشناسید!

۹۴/۰۷/۱۲
۰

خب، هر کسی پیش خودش فکری می‌کند؛ شاید می‌گویید آیفون؟ این‌طور نیست؟ اصلا به آن فکر هم نکنید، چون حتی به آن نزدیک هم نشدید. در اینکه اپل با آیفون خود دل خیلی‌ها را برده است، شکی نیست، ولی تا رسیدن به رکورد پرفروش‌ترین گوشی راه زیادی در پیش دارد. آیا اپل می‌تواند در سه ماه نزدیک به 71.5 میلیون دستگاه از آیفون 6های خود را بفروشد؟! خیر، نمی‌تواند. این عدد فقط متعلق به یک گوشی است و آن‌هم دستگاهی نیست جز نوکیا 1100!

Nokia-1100

نوکیا 1100 یکی از ساده‌ترین تلفن‌های همراه تاریخ است که در اواخر سال 2003 وارد دنیای موبایل‌ها شد. این گوشی، نه دارای دو دوربین قدرتمند در جلو و عقب بود و نه از یک صفحه نمایش خمیده در کنار خودش بهره می‌برد. در این محصول خبری از طراحی ارگونومیک و چرم خالص نبوده و البته ضد گرد و غبار هم نبود.

نوکیای فنلاندی که آن زمان برای خودش در بازار تلفن‌های همراه خدایی می‌کرد، این محصول را برای بازارهای پر رونق کشورهایی چون چین تولید کرد و البته با قیمتی که داشت توانست سریع‌تر از چیزی که خود فکر می‌کرد نظر آن‌ها را جلب کند.

خب، تولید این گوشی چه کمکی به نوکیا کرد؟ ساده است. طی 5 سال نوکیا توانست حدود 250 میلیون دستگاه از 1100 خود را به فروش برساند و به تنهایی در رتبه اول پر فروش‌ترین تلفن همراه جهان بایستد؛ اما جالب است بدانید که 1100 نه تنها به عنوان پرفروش‌ترین تلفن همراه که به عنوان پرفروش‌ترین دستگاه الکترونیکی جهان نیز شناخته می‌شود!

اما چه چیز مردم کشورهای در حال توسعه را دیوانه نوکیا 1100 کرد؟! اگر خیلی کوتاه بخواهیم بگوییم، باید گفت خیلی چیزها!

اولین موضوع قیمت مناسب این دستگاه بود. نوکیا 1100 تنها با قیمت 100 دلار وارد بازارهای جهانی شد که در سال 2003 از قیمت استاندارد یک محصول نیز کمتر بود. بهره گیری از یک فلش، زنگ‌های مونوفونیک (6 قطعه از پیش نصب شده و 7 قطعه دست ساز توسط کاربر)، قابی که می‌توانست توسط کاربر تعویض شود (چه ویژگی خاصی)، کلیدهای نرم ضد گرد و غبار، ظرفیت 50 پیامک (25 عدد در این باکس و 25 عدد در قسمت ارسال)، ظرفیت ذخیره 50 مخاطب، زمان استندبای 400 ساعته با یک باتری ساده و … موضوعاتی بود که در آن زمان ارزش بالایی داشت.

راستی، بازی Snake II یا همان مار معروف را یادم رفت بگویم! این بازی معروف که کوچک‌ترین شباهتی با بازی‌های سه بعدی این روزها ندارد، در زمان خود توانست باعث خوشحالی و سرگرمی 250 میلیون انسان شود! باورش سخت است نه؟!

اگرچه 1100 سال‌هاست که دیگر تولید نمی‌شود، اما در سال 2009 تعدادی از این محصول دست دوم، با قیمت بالای 32 هزار دلار برای هر دستگاه به فروش رسید. به نظر می‌رسید که گروه‌های هک، با تغییر برنامه‌های این گوشی و برنامه ریزی مجدد آن توانسته بودند راه‌های برای ارسال پیام با شماره‌های دیگران و دریافت پیام‌های آنان پیدا کنند! در واقع افرادی که اقدام به خرید این دستگاه‌ها کردند برای تقلب و هک این هزینه هنگفت را به جان خریده بودند.

اما نکته جالب اینجاست که نوکیا 1100 قرار است که اسمارت فون اندرویدی شود! در ماه مارس امسال، اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه نسل جدید نوکیا 1100 همراه با یک پردازنده 4 هسته‌ای 1.3 گیگاهرتزی مدیاتک مدل MT6582 وارد بازار می‌شود. البته طبق قول و قرار نوکیا و مایکروسافت این اسمارت فون پیش از سال 2016 وارد بازار نخواهد شد؛ اما اگر نوکیا این تصمیم خود را به مرحله اجرا برساند، آنگاه اسمارت فون ساده 1100 می‌تواند خاطرات نیمی از مردم جهان را دوباره زنده کند!

hore-smartphone-nokia-1100-android-lollipop-masuk-tahap-uji-coba

 

پرفروش‌ترین گوشی تاریخ را بشناسید!

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">