چگونه با دوربین موبایل عکس ۳۶۰ درجه بگیریم :: دنیا آی تی
Donya IT

دنیا آی تی - donyait

دنیایی متفاوت از آی‌تی را با دنیا آی‌تی تجربه کنید

چگونه با دوربین موبایل عکس ۳۶۰ درجه بگیریم

۹۵/۰۴/۱۹
۰

عکس‌های تخت دوبعدی دیگر قدیمی شده‌اند. آینده در اختیار عکس ۳۶۰ درجه است که اجازه می‌دهد از یک محل ثابت به اطراف نگاه کرده و به هر جهتی که می‌خواهید بچرخید. عکس ۳۶۰ درجه را می‌توانید توسط پلتفرم‌های مختلفی از جمله فیسبوک و استریت ویو (Street View) منتشر کنید. خوشبختانه برخلاف ویدیوهای ۳۶۰ درجه گرفتن یک عکس ۳۶۰ درجه به‌راحتی با دوربین یک گوشی هوشمند ممکن است و نیاز به تجهیزات خاصی ندارد. در این مطلب قصد داریم شیوه‌ی این کار را به شما نشان دهیم. با دنیاآی تی همراه باشید.

پیش از هر چیز به یک اپلیکیشن عکاسی مناسب نیاز دارید. اپلیکیشنی که نیاز دارید تا حدی بستگی به محلی که قصد دارید عکس را منتشر یا ذخیره کنید دارد، ولی خوشبختانه بیشتر پلتفرم‌ها با بیشتر اپلیکیشن‌ها سازگار هستند. بهترین اپلیکیشن برای این کار اپلیکیشن Street View است که هم برای اندروید و هم برای iOS در دسترس است. البته می‌توانید به‌جای این اپلیکیشن از حالت Photo Sphere در اپلیکیشن دوربین پیش‌فرض اندروید یا حالت Surround Shot در اپلیکیشن دوربین گوشی‌های سامسونگ هم استفاده کنید.

نحوه‌ی عملکرد اپلیکیشن Street View تا حد زیادی به حالت Photo Sphere اپلیکیشن دوربین پیش‌فرض اندروید شباهت دارد. برای گرفتن یک عکس ۳۶۰ درجه روی آیکن نارنجی بزرگی که یک علامت بعلاوه دارد ضربه بزنید و پس‌ازآن دوربین را به سمت دایره‌های نارنجی رنگی بگیرید که اپلیکیشن برای راهنمایی شما نمایش می‌دهد. در واقع شما باید در محلی ثابت بایستید و تمام دایره‌های نارنجی را پوشش دهید تا کل فضای اطراف شما در عکس ثبت شود.

هرگاه به یکی از نقاط تعیین‌شده برسید اپلیکیشن عکس موردنیاز را به‌صورت خودکار می‌گیرد و نیازی نیست دکمه‌ی شاتر را هر بار بزنید. پس‌ازاین که تمام نقاط را پوشش دادید اپلیکیشن کار سخت به هم چسباندن عکس‌ها در قالب یک عکس ۳۶۰ درجه را انجام خواهد داد. اگر اپلیکیشن Google Photos را هم نصب کرده باشید از آن می‌توانید برای نمایش عکس ۳۶۰ درجه به شکل صحیح استفاده کنید.

اگر روی گوشی باشید می‌توانید با چرخاندن آن به زوایای مختلف (یا کشیدن انگشت روی صفحه‌نمایش) بخش‌های متفاوت عکس ۳۶۰ درجه را ببینید. اگر از Google Photos در مرورگر اینترنت استفاده می‌کنید می‌توانید با گرفتن و کشیدن عکس توسط ماوس این کار را انجام دهید. اگر دوست دارید افراد بیشتری عکس ۳۶۰ درجه شما را ببینند می‌توانید آن را همانند یک عکس معمولی روی فیسبوک یا استریت ویوی گوگل آپلود کنید.

در حال حاضر اندروید توانایی‌های بهتری را در زمینه‌ی عکس ۳۶۰ درجه دارد ولی به‌احتمال‌زیاد اپل از قافله عقب نخواهد ماند. فیسبوک قادر است عکس‌های پانورامای آیفون را همانند یک عکس ۳۶۰ درجه پردازش کند و البته امکان استفاده از اپلیکیشن‌های متفرقه‌ای نظیر Street View یا ۳۶۰ Panorama هم وجود دارد. ولی اگر به عکاسی ۳۶۰ درجه علاقه‌ی زیادی دارید شاید بهتر باشد یک دوربین ۳۶۰ درجه تهیه کنید که اجازه می‌دهد فیلم ۳۶۰ درجه هم بگیرید.

منبع: Gizmodo

چگونه با دوربین موبایل عکس ۳۶۰ درجه بگیریم

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">