۴ ویژگی آزاردهنده اندروید که باید همین حالا خاموش کرد! :: دنیا آی تی
Donya IT

دنیا آی تی - donyait

دنیایی متفاوت از آی‌تی را با دنیا آی‌تی تجربه کنید

۴ ویژگی آزاردهنده اندروید که باید همین حالا خاموش کرد!

۹۴/۰۶/۰۸
۰

 

 ۱. خدمات مکان‌یابی گوگل را تحت کنترل درآورید

یکی از بیشترین مصرف‌کننده‌های باتری گوشی هوشمند شما، خدمات مکانی گوگل (Google’s Location Services) می‌باشد. این قابلیت به طور مداوم به تبادل اطلاعات میان گوشی شما و شرکت گوگل می‌پردازد.

احتمالا در راه‌اندازی اولیه گوشی هوشمند خود بدون اینکه در مورد آن فکر کرده باشید به Location Service اجازه این تبادل اطلاعات را داده‌اید. اما شما به خدمات مکان‌یابی گوگل (Location Services) احتیاج پیدا نخواهید کرد مگر اینکه دستگاه شما گم شود.

موقعیت یابی گوگل

اگر شما منوی کشویی تنظیمات سریع گوشی خود را باز کنید و دکمه GPS یا Location را خاموش کنید، این قابلیت فوراً هم خاموش می‌شود.

اگر ترجیح می‌دهید موقعیت‌یابی را به طور کامل خاموش نکنید – با وجود اینکه فایده انجام آن پیش از این گفته شد – دستتان را روی آیکون نگه دارید تا شما را به تنظیمات بیشتر مربوط به تنظیمات Location ببرد. (همچنین می‌توانید به این صورت نیز به قسمت تنظیمات مرتبط بروید: Settings -> Location یا از طریق تنظیمات اپلیکیشن گوگل)

از اینجا شما می‌توانید انتخاب کنید که Location Services را روشن یا خاموش کنید، و دقت تشخیص موقعیت دقیق خود را با انتخاب استفاده یا عدم استفاده از GPS، شبکه WIFI، و شبکه‌های تلفن همراه کاهش یا افزایش دهید.

ذخیره باطری

به دلایل بدیهی، برای اغلب ما صرفه‌جویی در مصرف باتری جز تنظیمات موردعلاقه به شمار می‌آید، اما علاوه بر این، ما دوست داریم برای داشتن حریم خصوصی بیشتر، Location Services مان خاموش باشد تا زمانی که واقعا به آن نیاز پیدا کنیم. هنگامی که در این صفحه هستید نگاهی به Location History نیز بیندازید.

۲٫ خاموش کردن نوتیفیکشن (اطلا‌ع‌رسانی) کارتی

اندروید ۵.۰ آبنبات چوبی یک ویژگی جدید را معرفی کرد، که در ابتدا عالی به نظر می‌رسید اما به سرعت به یکی از آزاردهنده‌ترین ویژگی‌های اندروید تبدیل شد. نوتیفیکشن کارتی یا همان کارت کوچک بالای صفحه مانند پنجره‌های چت که وقتی پیام یا اطلاع‌رسانی جدیدی می‌آید ظاهر می‌شود.

آن روزهای خوش که پیام‌ها فقط به شکل یک نوار متنی اطلاع‌رسانی می‌شدند در اندروید ۵ بر باد رفته است. اما شما با نصب یک اپلیکیشن جانبی می‌توانید آن ویژگی را بازگردانید تا دیگر هنگام استفاده از گوشی، بازی کردن و فیلم دیدن به اعصابتان آسیب نرسد.

Heads-Off-notifications

با استفاده از برنامه Heads Off می‌توانید به سادگی هر چه تمام‌تر بر نوتیفیکشن‌های خود کنترل داشته باشید و مشخص کنید علاقه دارید کدام برنامه‌ها به شکل متن اطلاع رسانی شوند و کدام برنامه‌ها به شکل کارتی و جدید.

این برنامه در دو نسخه رایگان و پولی (که قابلیت‌های کنترلی بیشتری می‌دهد) عرضه می‌شود که می‌توانید آن را دانلود کنید:

HeadsOff – TickerOn

۳. اجازه ندهید Play Store، صفحه خانه‌ی شما را اشباع کند

به طور پیش‌فرض، هرگاه شما یک برنامه جدید نصب می‌کنید، Play Store یک میانبر از آن را روی صفحه خانه‌ی شما قرار می‌دهد.

اگر ترجیح می‌دهید اینکه میانبر کدام برنامه روی صفحه خانه شما قرار بگیرد و کدام برنامه خیر، یا خیلی ساده ترجیح می‌دهید خودتان میانبر برنامه‌ها را به صفحه خانه گوشی هوشمند خود منتقل کنید، به راحتی می‌توانید قسمتی را که به Play Store اجازه می‌دهد تا میانبر برنامه‌ها را به گوشی شما منتقل کند غیرفعال نمایید.

Play-Store-Settings

برای این کار فقط Play Store را باز کرده، به قسمت تنظیمات بروید تیک قسمت «اضافه کردن آزاردهنده آیکون برنامه‌ها – Add icon to Home Screen» را بردارید.

۴. اجازه دادن به برنامه‌های انتخاب شده که صفحه نمایش گوشی ما را روشن نگه دارند.

هرچه صفحه نمایش گوشی هوشمند سریع‌تر خاموش شود در مصرف باتری بیشتر صرفه‌جویی می‌شود، با این حال زمان‌هایی هست که ممکن است در عوض دوست نداشته باشید صفحه نمایش گوشی هوشمندتان مدام خاموش و روشن شود.

اپلیکیشن‌هایی مانند Feedly، Pocket، Kindle یا سایر برنامه‌های مربوط به خواندن در اندروید را در نظر بگیرید. در این اپلیکیشن‌ها قطعا شما برای خواندن یک صفحه زمانی بیشتر از فاصله زمانی که برای تنظیمات خاموش شدن صفحه نمایشگر شما در نظر گرفته شده است لازم دارید. به همین دلیل است که شما به اپلیکیشنی به نام Caffeine نیاز دارید.

Caffeine-app

برنامه Caffeine این اختیار را به شما می‌دهد که خودتان انتخاب کنید کدام اپلیکیشن اجازه داشته باشد صفحه نمایش شما را روشن نگه دارد. بنابراین، با یک گزینش هوشمندانه، قادر خواهید بود متن مورد نظر خود را بخوانید، وب‌گردی کنید، ویدئوی مورد نظر خود را تماشا کنید، یا هرچیز دیگری که به زمان بیشتری نیاز دارد؛ بدون اینکه لازم باشید مدام با گوشی همراهتان کلنجار بروید تا خاموش نشود.

Caffeine

۴ ویژگی آزاردهنده اندروید که باید همین حالا خاموش کرد!

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">