10 نقطه امن جهان برای زندگی :: دنیا آی تی
Donya IT

دنیا آی تی - donyait

دنیایی متفاوت از آی‌تی را با دنیا آی‌تی تجربه کنید

10 نقطه امن جهان برای زندگی

۹۴/۰۶/۰۲
۱

در دنیای خاکی ما همه جایی وجود دارد! گرم و سرد، خشک و مرطوب، شمال و جنوب، امن و ناامن و…

بشر دوپا، این مناطق را برای خود برگزید و با تشکیل ده‌ها به زندگی در کنار هم عادت کردند. حال که پس از هزاران سال، کشورها و دولت‌ها تشکیل شده‌اند، این مناطق به مرور و گذر تاریخ اتفاقات زیادی را به خود دیده‌اند.

شاید مهم‌ترین عنصری که بشر برای زندگی کردن به آن نیاز داشته باشد، امنیت است. امنیت را نمی‌توان با هیچ نیازی مقایسه کرد و نبود آن، زندگی انسان را کاملا مختل می‌سازد. در دنیا کشورهایی وجود دارند که به امنیت خود شهره‌اند. البته امنیت نسبی است و هیچ منطقه‌ای را در دنیا نمی‌توان دارای امنیت مطلق و کامل دانست.

در این مطلب سعی داریم که شما را برخی از این نقاط امن در دنیا آشنا سازیم. پیش از شروع بحث باید بگویم که کشورمان ایران، علی‌رغم تبلیغ منفی، یکی از امن‌ترین نقاط جهان برای زندگی و سرمایه گذاری به شمار می‌رود.

10- سنگاپور

این کشور دهمین کشور امن در دنیا جهت کارهای تجاری و مسافران محسوب می‌شود. همچنین این کشور یکی از پاک‌ترین مناطق کره زمین نیز به شمار می‌آید. سنگاپور به عنوان یکی از امن‌ترین کشورهای قاره پهناور آسیا، سالانه میزبان میلیون‌ها توریست از مناطق مختلف دنیاست.

Singapore

برخی مناطق جذاب سنگاپور عبارت‌اند از: پارک پرندگان، جزیره سنتوسا و … .

9- فنلاند

فنلاند یکی دیگر از نقاط امن و پایدار در جهان به شمار می‌رود. این کشور اقتصاد قدرتمندی داشته و سعی می‌کند تا یکی از بهترین دموکراسی‌ها را در دنیا ارایه می‌کند. فنلاند تنها کشور در جهان است که هیچ دشمن ویژه‌ای ندارد.

Finland

مناطق شمالی این کشور از طبیعت فوق‌العاده‌ای برخوردار بوده و جز امن‌ترین نقاط دنیا به شمار می‌آید. این کشور برای زندگی و گردش بسیار عالی است.

8- کانادا

حتی اگر کانادا یکی از اعضای NATO به شمار رفته و قسمتی از ارتش خود را برای کمک به این نهاد اعزام کند، اما خودش یکی از امن‌ترین نقاط دنیا بوده و دارای کمترین خطر تروریسم است.

Canada

این کشور به خاطر وجود سواحلی لذت بخش یکی از محبوب‌ترین مناطق دنیاست.

7- ژاپن

ژاپن یکی از سنتی‌ترین کشورهای دنیا محسوب می‌شود. با این که صنعت ژاپن در نوع خود در دنیا زبان‌زد است، اما مردمان این کشور سنت خود را بسیار دوست داشته و آن را زنده نگه می‌دارند. ژاپن را نیز می‌توان یکی از امن‌ترین نقاط دنیا دانست. به دلیل وجود قوانین بسیار سخت‌گیرانه و محکم، این کشور دارای یکی از پایین‌ترین میزان خشونت‌ها در دنیاست.

Japan

همچنین ژاپن دارای مناطق طبیعی بسیار زیبایی است و ظاهر مدرن پایتخت این کشور در شب، توریست‌ها را عاشق خود می‌کند.

6- سوئد

سوئد کشور زیبایی است و مردمان ثروتمندی دارد. این کشور پر از دریاچه‌های زیبا و جنگل‌های بکر است! سوئد یکی از مناطق سرد دنیا محسوب شده و شما می‌توانید در تمامی سال از اسکیت روی یخ لذت ببرید، حتی در وسط تابستان!

Sweden

البته آب و هوای کلی این کشور معتدل است و بهترین و امن‌ترین مناطق برای زندگی شهرهایی چون استکهلم، گوتن برگ و… هستند. این کشور به لطف امنیت بالایش، سالانه میزبان گردشگران بسیاری از سراسر دنیاست.

5- اتریش

اتریش یکی از دیدنی‌ترین کشورهای دنیاست. این کشور به لطف امنیت بالا و نقاط دیدنی‌اش، سالانه میزبان بسیاری از گروه‌های فیلم سازی دنیاست. فیلم Sound of Music را به خاطر دارید؟

Austria

4- ایسلند

کشور ایسلند نیز یکی دیگر از امن‌ترین نقاط دنیاست که با آتش‌فشان‌های معروف و نقاط زیبایش از جغرافیای جذابی برخوردار است. این کشور در سال 2009 جز کشورهای ورشکسته اقتصادی معرفی شد؛

Iceland

اما پس از آن توانست به سرعت خود را بازیابی کرده و در لیست امن‌ترین کشورها از لحاظ اقتصادی و سیاسی قرار گیرد.

3- نروژ

جزیره‌ای کوچک در شمال اروپا به نام نروژ از مطمئن‌ترین و امن‌ترین کشورهای اسکاندیناوی به شمار می‌رود. نروژ کشوری موفق با تاریخی عظیم و باستانی به شمار می‌رود. دمای این کشور که هوای سردی دارد، در زمستان تا 40 درجه فارنهایت زیر صفر نیز می‌رسد.

Norway

البته تابستان‌های نروژ بسیار معتدل و لذت بخش است. این کشور در کنار امنیت بالایش، به خاطر سواحلی زیبا نیز زبان‌زد است.

2- دانمارک

دانمارک کشوری کوچک با جمعیتی بسیار کم است. این کشور یک بار با مشکلات امنیتی و تروریسمی در تاریخ خود مواجه شده است، اما با رفع این مشکل و مبارزه جدی با تروریسم، هم اکنون به یکی از امن‌ترین نقاط زندگی در جهان تبدیل شده.

Denmark

1 – نیوزلند

نیوزلند یا زلاندنو، یکی از امن‌ترین کشورهای جهان است که دارای مناظری زیبا و جذاب است که در دنیا نمونه مشابه ندارد. شهرهای زلاندنو با شرایط و ویژگی‌های خاص‌شان یکی از بهترین مناطق برای بازدید به شمار می‌روند. این کشور با بهره‌گیری از سیستم قضایی و قوانین سخت کیفری، دارای کمترین میزان خشونت و جرم و جنایت در دنیاست.

New-Zealand

اگر بنا به انتخاب باشد، زندگی در کجا را می‌پسندید؟ البته شاید انتخاب شما در میان این ده کشور نباشد، این‌طور نیست؟

10 نقطه امن جهان برای زندگی

نظرات (۱)

یـک مـعــلـم . .
باسلام،
خیلی قشنگ بودوجالب . .
۳ شهریور ۹۴، ۱۲:۲۷
پاسخ توسط: محمد (مدیر)
سلام
ممنون از نظرتون
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">