بسیاری از افراد سعی میکنند در هنگام خرید اسمارت فون با اطلاعات دقیق وارد فروشگاه شوند و محصول مورد نیاز خود را انتخاب کنند و عدهای نیز با یک کارت عابر بانک وارد مغازه موبایل فروشی میشوند و چون اطلاعات زیادی در خصوص گوشی مورد نیازشان ندارند، فروشنده نهایت تلاش خود را خواهد کرد تا بتواند آن کارت بانکی مذکور را خالی کند.
دایره رنگی گسترده
یکی از قابلیتهایی که تولید کنندگان اسمارتفون با کمک آن دوست دارند تا خریداران را شیفته محصول سازند، تمرکز بر روی طیف گستردهای از رنگهاست که نمایشگر میتواند نشان دهد اما در واقع شاید چندان هم تمرکز بر روی این موضوع مهم نباشد. چون برنامهها و بازیهایی که برای دستگاههای اندرویدی و… عرضه شدهاند دارای یک دایره رنگی معمولی هستند و در واقع بیشتر از آن چندان هم نیاز نیست (منظور از گستره طیف رنگی این است که دستگاه میتواند رنگهای بسیار زیادی را که ترکیبی از sRGB و یا همان رنگهای اصلی هستند، نمایش دهد).
مقایسه دوربینها به صورت کاملا ابتدایی
اغلب کمپانیهای تولید کننده اسمارت فون در جریان معرفی محصول جدید خود اقدام به قرار دادن نمونه تصاویر ثبت شده توسط محصول خود در کنار رقیبان قدر بازار میکنند و نهایت سعی را نیز دارند که تصویر ثبت شده توسط اسمارت فون خود را بسیار بهتر از تصاویر ثبت شده توسط محصولات دیگر جلوه دهند. در واقع این کار چندان هم منطقی نیست. برای مثال در تصویر بالا Jeff Bezos در حال معرفی آمازون فایرفون است و دوربین آن را با گلکسی S5 و آیفون 5s که هر دو محصول در زمینه عکاسی بیرقیب بودند مقایسه میکند و نتیجه نیز کاملا غیر منطقی است.
زاویه دید گسترده در دوربین سلفی
اغلب کمپانیها در پرچمداران خود سعی دارند تا کاربران دوستدار سلفی را شیفته دوربین سلفی دستگاه خود کنند. آنها بر این باور هستند که در دوربین خود توانستهاند از یک لنز وایدتر استفاده کنند و در نتیجه افراد بیشتری در سلفیها جای میگیرند. البته شاید این ویژگی برای برخی افراد جالب باشد اما در واقع عملا چندان هم کاربردی نیست. برای مثال افرادی که چندان با سلفی رابطه خوبی ندارند به هیچ وجه از این ویژگی استفاده نخواهند کرد و حتی افرادی هم که تصاویر سلفی زیادی میگیرند، با سایر دوربینها نیز میتوانند چنین کاری را انجام دهند و ویژگی مذکور تنها زمانی به درد خواهد خورد که بخواهید چند فرد را در تصویر سلفی خود جای دهید. البته روی دیگر سکه نیز جالب است. جایی که کمپانیهای تولید کننده هیچ اطلاعاتی در خصوص برخی از محصولات خود که زاویه دید دوربین جلویی آنها کوچک است، نمیدهند و در واقع ارایه اطلاعات در خصوص آن را به کاربران فراموش میکنند!
سنسور اثر انگشت
سنسور اثر انگشت بر روی اسمارت فونها عموما به دو شکل است. یا کاربر انگشت خود را بر روی سنسور قرار میدهد و عمل قفل گشایی گوشی انجام میشود و یا اینکه کاربر میبایست انگشت خود را بر روی سنسور بکشد که نوع اول بسیار بهتر و راحتتر از نوع دوم است. در نوع دوم کاربر در هر بار استفاده میبایست انگشت خود را به درستی بر روی سنسور بکشد و در کاربریهای روزانه این موضوع اصلا جالب نیست.
بهروز رسانی نرم افزاری
شاید یکی از اصلیترین مشکلات اسمارت فونهای اندرویدی به آپدیت آنها باز گردد. اغلب اسمارت فونهای اندرویدی با وجود اینکه برای مثال اندروید M عرضه شده است، اما همچنان از نسخههای بسیار قدیمی نظیر جیلیبین استفاده میکنند که این موضوع در برخی از کمپانیها کمتر به چشم میخورد. برای مثال برخی کمپانیها بعد از انتشار نسخه رسمی و جدید اندروید هرچه سریعتر آن را برای دستگاههای خود عرضه میکنند و البته سعی دارند که در مقابل، گوشیهای قدیمی خود را نیز به این نسخه ارتقا دهند اما برخی دیگر چندان عجلهای در این خصوص ندارند.