سوپر تانک روسی با کنترل لمسی، سلاحی از جنس کابوس‌های شبانه :: دنیا آی تی
Donya IT

دنیا آی تی - donyait

دنیایی متفاوت از آی‌تی را با دنیا آی‌تی تجربه کنید

سوپر تانک روسی با کنترل لمسی، سلاحی از جنس کابوس‌های شبانه

۹۴/۱۱/۰۳
۰

ITRESAN-11-1394 (13)

به‌تازگی یک شوی تلویزیونی در روسیه به راه افتاده است که در آن به معرفی یکی از مخوف‌ترین تانک‌های ساخته‌شده در تاریخ پرداخته‌شده است. این تانک که T-14 Armata نام دارد، یکی از دارایی‌های نیروی زمینی روسیه است که برای چند سال آینده، نیازهای این نیروها را در بالاترین سطح ممکن برطرف خواهد کرد. تانک آرماتا، یک گام بزرگ روبه‌جلو در طراحی تانک‌ها است و در حالی طراحی شده که بیشتر اطرافیان روسیه، هنوز از تانک‌های دوران جنگ سرد بهره می‌گیرند.

در نمایش صورت گرفته درباره این تانک، سیستم رانندگی آن به نحوی بود که از آخرین فناوری‌های ناوبری برای این کار استفاده شده بود. سیستم مشاهده محیط خارجی تانک از طریق یک نمایشگر لمسی به سرنشینان تانک ارائه می‌شد که تمامی امکانات کنترلی این سیستم، با قابلیت‌های لمسی این نمایشگر سازگار شده است.

ITRESAN-11-1394 (13)-2

فرمانده این تانک می‌تواند اهداف مورد نظر برای شلیک کردن را با لمس کردن تصویر آن‌ها بر روی نمایشگر تعیین کند و به‌این‌ترتیب می‌توان گفت سریع‌ترین حالت ممکن برای تعیین هدف در این تانک به کار گرفته شده است. همچنین این تانک از سیستم ضدرادار ویژه‌ای بهره می‌برد که به‌واسطه لایه ویژه رنگ خارجی آن به‌دست‌آمده است.

تانک آرماتا به یک تفنگ 12 میلی‌متری smoothbore مجهز است که در کنار آن نیز یک تیربار 12.7 میلی‌متر قرار دارد که به‌صورت راه دور کنترل می‌شود. جالب است بدانید که هزینه هر یک از این تانک‌ها برای دولت روسیه، 3 میلیون و 700 هزار دلار بوده است. با این حساب می‌توان گفت که این تانک برای سالیان سال می‌تواند تکلیف جنگ‌های منطقه را یکسره کرده و به روسیه قدرت بسیار زیادی در این زمینه ببخشد.

سوپر تانک روسی با کنترل لمسی، سلاحی از جنس کابوس‌های شبانه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">