نکات ابعاد و کیفیت عکس برای منتشر کردن در اینترنت :: دنیا آی تی
Donya IT

دنیا آی تی - donyait

دنیایی متفاوت از آی‌تی را با دنیا آی‌تی تجربه کنید

نکات ابعاد و کیفیت عکس برای منتشر کردن در اینترنت

۹۴/۰۶/۰۷
۰

همیشه در مطالب آموزش عکاسی برای داشتن بالاترین کیفیت به شما پیشنهاد کردیم که با فرمت Raw عکاسی کنید اما همیشه این نکته را هم یادآور شدیم که با توجه به نیازهای عکاسی‌تان فرمت مورد نظر برای عکاسی را انتخاب کنید (برای مطالعه بیشتر در این زمینه مطلب آموزشی- - را مطالعه کنید). 
به طور مثال اگر در نظر دارید برای ایمیل کردن و یا منتشر کردن عکس‌هایتان روی اینترنت تعداد زیادی عکس را به فرمت‌های معمول دیگر تبدیل کنید، عکاسی با فرمت Raw کمی مشکل ساز است. در کنار فواید بسیاری که عکاسی با فرمت RAW دارد، یکی از مشکلاتی که در زمان عکاسی با فرمت RAW با آن مواجه می شویم این است که به سرعت حافظه دوربین پر می‌شود و به همین ترتیب حافظه کامپیوتر هم اشغال خواهد کرد؛ و همانطور که می دانید یکی از نکات مهم و اصلی منتشر کردن هر گونه فایل در اینترنت، حجم آن فایل است. هرچه حجم فایل مورد نظر برای آپلود کمتر باشد بهتر است و در آینده فضای بیشتری برای آپلود عکس‌های بیشتر خواهیم داشت به علاوه اینکه آپلود نیز سریعتر انجام می شود. همپنین برخی از سرویس های اینترنت محدوددیت حجمی برای کاربران قائل می شوند و این خود دلیل مهم دیگری برای توجه به حجم فایل ارسالی از طریق اینترنت است. 
با توجه به همه این موارد در نتیجه بهتر است عکس‌هایی که برای انتشار در اینترنت میگیرید با فرمت JPEG و با اندازه‌ای کوچکتر و مناسب با کارتان باشد. اگرچه کیفیت تصویر به خوبی حالت قبل نخواهد بود، اما با انتخاب مناسب برای بیننده قابل قبول خواهد بود.
در ادامه به توضیح گزینه‌های موجود در اکثر دوربین‌ها خواهیم پرداخت. با دنیاآی تی همراه باشید.

1 اندازه تصویر

با استفاده از تنظیمات Image Size می‌توان ابعاد تصویر را به اندازه Medium یا Small کاهش داد تا از این تعداد کمتری پیکسل در عکس وجود داشته باشد و در نتیجه حجم کمتری اشغال کند. اما این کار دست شما را را در بریدن (کراپ کردن) عکس می بندد و از این طریق دامنه کار محدودی خواهید داشت.


2 کیفیت

کار دیگری که می توان انجام داد پایین آوردن کیفیت عکس‌هاست. با انجام این عمل بر عکس‌های JPEG عکس‌ها فشرده‌تر خواهند شد. هر چه کیفیت عکس را پایین‌تر بیاوریم و به عبارتی عکس را با کیفیت پایین‌تری ثبت کنیم حجمی که اشغال می کند هم کمتر می شود و فضای کمتری از حافظه دوربین را اشغال می کند. در نهایت هم عکس کم حجم تری برای آپلود خواهید داشت.

 

3 عمق رنگ ها

برخی از دوربین‎ها این قابلیت را دارند که فرمت Raw را به دو صورت ۱۲ و ۱۴bit ذخیره کنند. با تغییر دادان و پایین آوردن این گزینه می‌توان حجم عکس‌ها را کاهش داد و تعداد بیشتری عکس گرفت.


4 فرمت Raw با اندازه Small

 

در بعضی مواقع، می‌توانید از انعطاف پذیری فرمت Raw با اندازه کوچک‌تر هم استفاده کنید، با انتخاب عکس‌های فرمت Raw در اندازه‌های Small و Medium می‌توانید در کنار انعطاف پذیری عکس حجم آن را نیز پایین بیاورید.

نکات ابعاد و کیفیت عکس برای منتشر کردن در اینترنت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">